پزشکیان: اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد مهاجرت بزرگ در راه؛ خشکی کامل آبخوان‌های کشور تا ۱۵ سال آینده/ این سه استان در بدترین وضعیت فرونشست آیا دوچرخه‌سواری به اندازه کاشت درخت بر حفظ محیط زیست موثر است؟ پزشکیان: برای صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو خواهیم کرد/ جوسازی علیه ایران را خنثی می‌کنیم
دبیر چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی:

هرمزگان جلوه کم نظیری از ارادت به اهل‌بیت را به نمایش گذاشت

دبیر چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: استان هرمزگان و مردم غیور این استان جلوه بی‌نظیری از ارادت به اهل‌بیت و پاسداری حریم حسینی را به نمایش گذارده‌اند.

بازخبر / بهروز اکرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس اتفاق بزرگ و مبارکی در زمینه توسعه فرهنگ حسینی در جامعه و تجلیل از نقش منحصربفرد مداحان مکتب اباعبدالله الحسین در اشاعه اندیشه عاشورایی است که امسال به میزبانی استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌شود.

وی با بیان این که مردم هرمزگان در ابراز ارادت به اهل بیت (ع) و خاندان رسول‌الله (ص) سابقه دیرینه‌ای دارند، افزود: متانت، صبر و عزم بلند مردم هرمزگان در ایستادگی و اقتدارآفرینی برای نظام اسلامی در تاریخ مثال‌زدنی است و این ویژگی‌های اخلاقی را بواسطه ارادت به خاندان عصمت و طهارت در درون خویش تقویت کرده‌اند.

دبیر چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با اشاره به ورود بیش از ۸۰۰ نفر مداحان و پیرغلامان حسینی به استان هرمزگان در روز گذشته، عنوان کرد: از ۱۹ کشور دنیا در این اجلاس حضور دارند و استان هرمزگان با میزبانی از این اجلاس جلوه باشکوهی از ارادت خویش به اهل بیت (ع) و پاسداری از حریم حسینی را به نمایش گذارده است.

اکرمی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان را در سراسر کشور به عنوان یک استان اقتصادی می‌شناسند اما با برگزاری اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی و درخشش واعظان ‌و مداحان هرمزگانی در این اجلاس، جلوه دیگری از ابعاد وجودی مردم استان به همه شرکت‌کنندگان نشان داده شد و رمز قدرت مردم هرمزگان و عزم بلند آنان در پاسداری از حریم کشور و اهدای صدها جوان غیور خویش به امنیت و اقتدار ایران اسلامی به خوبی بیان شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان با اشاره به حضور با شکوه مردم بندرعباس و پیرغلامان حسینی در شامگاه چهارشنبه در حرم مطهر سید مظفر بندرعباس، اضافه کرد: صحنه‌های بسیار اثرگذاری از همدلی مردم و مداحان حسینی در این شب رقم خورد که نشانگر پیوند عمیق میان مردم ایران در ابراز ارادت به خاندان عصمت و طهارت است.

وی تصریح کرد: چهاردهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان و خادمان حسینی شامگاه هشتم مهرماه با تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی، مدیحه سرایی محمد صادق آهنگران و مداحان هرمزگانی، قرائت مرامنامه پیرغلامان و خادمان حسینی در بندرعباس به پایان می‌رسد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *