سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران
معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

باید همگام با توسعه بنادر در زمینه بازاریابی جهانی برای محصولات ایرانی گام برداشت/ ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در جزایر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در جزایر تأکید کرد و گفت: باید همگام با توسعه بنادر در زمینه بازاریابی جهانی برای محصولات ایرانی و ایجاد چرخه درست اقتصادی در این مسیر گام برداشت.

بازخبر ، منصور آرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ویژه سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر در جزایر خلیج فارس است تا هر کدام متناسب با برتری جغرافیایی و قابلیت منطقه‌ای در یک یا چند بخش متنوع فعال شوند.

وی افزود: در جزیره قشم قابلیت‌های بسیار خوبی در زمینه توسعه بانکرینگ سوخت وجود دارد که سرمایه‌گذاری در آن سبب رونق اقتصادی این جزیره و افزایش نقش ایران در این بازار بزرگ می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی بهبود امکان تردد دریایی به جزایر مختلف خلیج فارس را یکی از اقدامات مطلوب صورت گرفته در طی سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون حجم مسافری که در مسیر سرزمین اصلی تا جزایر تردد می‌کنند رشد بسیار چشمگیری یافته و این به‌واسطه نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل دریایی و توسعه بنادر در شهرهای ساحل به‌خصوص در استان هرمزگان بوده است.
آرامی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی در حال توسعه بنادر جنوبی کشور حدفاصل بندرعباس تا بندرجاسک و بندر چابهار است تا ضمن کمک به رونق اقتصادی مردم ساکن در این مناطق، امکان تمرکز بیشتر جمعیتی و افزایش میزان بهره‌مندی از دریا را فراهم آورد.
وی تصریح کرد: اقتصاد مناطق ساحلی ارتباط مستقیمی با توسعه ارتباطات بین‌المللی و رونق همکاری‌های منطقه‌ای دارد و باید همگام با توسعه بنادر در زمینه بازاریابی جهانی برای محصولات ایرانی و ایجاد چرخه درست اقتصادی در این مسیر گام برداشت.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی، رفع تحریم‌ها و بازگشت خطوط بین‌المللی به بنادر ایران را گامی بسیار ارزشمند برای رونق سواحل کشور برشمرد و اظهار کرد: تأثیر این امنیت آفرینی در حوزه سرمایه‌گذاری موجب شده تا بنادر کشورمان در حال حاضر میزبان سرمایه‌گذاری‌های جدیدی باشد که در رونق اقتصاد کشورمان تأثیر فراوانی خواهد داشت.
آرامی خاطرنشان کرد: رونق بنادر سبب رونق پس‌کرانه‌های آن می‌شود اما برای مدیریت مطلوب حمل و نقل دریایی باید شبکه‌ای از حمل و نقل متنوع در کشور در خدمت حمل و نقل دریایی باشد تا از رسوب کالا در بنادر اجتناب و سرعت رسیدن محموله‌ها به مقصد افزایش پیدا کند.
وی شرایط استان هرمزگان و بنادر این استان را برای نقش‌آفرینی در افق آینده توسعه بنادر کشور مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: شبکه ریلی، مجموعه‌ای از فرودگاه‌های استاندارد و بین‌المللی، راه دو بانده تا در کریدور شمال – جنوب در هرمزگان سبب شده تا سرمایه‌گذاری در توسعه بنادر این استان از نگاه بخش خصوصی نیز اقتصادی باشد و شاهد گسترش هر چه بیشتر آن هستیم.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی ایران در پایان به ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در جزایر اشاره و گفت: افزایش اقتدار ایران در عرصه اقتصادی خلیج فارس به استفاده هر چه مطلوب‌تر از ظرفیت جزایر وابسته است.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *