سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

توسعه زیرساخت‌های هواشناسی کشور ۵ همت اعتبار نیاز دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور گفت: توسعه زیر ساخت‌های هواشناسی نیازمند تخصیص اعتباری معادل ۵ همت طی پنج سال است.

بازخبر/در حاشیه بازدید یکی از مدیران سازمان برنامه و بودجه کشور از واحدهای عملیاتی سازمان اظهار کرد: برای ارتقای شبکه دیدبانی سازمان باید یک جهش اعتباری قابل ملاحظه در بودجه سازمان هواشناسی کشور رخ دهد تا کمبودها جبران شود.

او ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌ها در چند سال اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در سازمان رخ داده که یکی از آن‌ها خریداری و نصب دهمین رادار هواشناسی کشور است که پس از ۱۵ سال از نصب نهمین رادار محقق شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: برخی تجهیزات ما نظیر رادار هواشناسی به دلیل کاربردهای دوگانه‌ای که دارند، تحت تحریم هستند و تامین آن‌ها بسیار دشوار است.

هاشمی در بخش دیگری از صثحبت‌های خود به وضعیت وصول درآمدهای سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: بخشی از درآمدهای سازمان عمومی است و بخشی برای نخستین بار امسال اختصاصی شد.

او افزود: درآمدهای عمومی بر اساس سازوکار جاری کشور به خزانه دولت واریز می‌شود و در نهایت بخشی از آن به سازمان بر می‌گردد که ما تلاش می‌کنیم سهم سازمان از این درآمدها افزایش پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتقای معیشت کارکنان به‌ویژه در استان‌ها گفت: در سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای بهبود معیشت همکاران شد و توفیقاتی هم به دست آمد اما به دلیل تغییرات شدید شرایط اقتصادی کشور، پایین بودن سطح حقوق و دستمزد همچنین افزایش تورم، این توفیقات چشمگیر نیست.

هاشمی اضافه کرد: به نظر می‌رسد شرایط فعلی حقوق و دستمزد در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله هواشناسی یکی از چالش‌های دستگاه‌های اجرایی است که نیازمند اقدام عاجل است.

او ادامه داد: سازمان هواشناسی یک دستگاه کاملا تخصصی است که حفظ نیروی متخصص و کاربلد در حوزه‌های دیدبانی، پیش‌بینی و مهندسی تجهیزات با حقوق‌های فعلی آسان نیست.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، در این بازدید معاون اعتبارات هزینه‌ای امور برنامه و بودجه استان‌ها و کارشناس بودجه هزینه‌ای امور استان‌های برنامه و بودجه کشور ضمن بازدید از واحدهای عملیاتی سازمان، در نشستی در معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان به بررسی وضعیت اعتبارات ادارات کل هواشناسی استان‌ها پرداختند./ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *