پزشکیان: اجازه ندهیم کسی در کشور رنج بکشد مهاجرت بزرگ در راه؛ خشکی کامل آبخوان‌های کشور تا ۱۵ سال آینده/ این سه استان در بدترین وضعیت فرونشست آیا دوچرخه‌سواری به اندازه کاشت درخت بر حفظ محیط زیست موثر است؟ پزشکیان: برای صلح و امنیت در جهان گفت‌وگو خواهیم کرد/ جوسازی علیه ایران را خنثی می‌کنیم

آزمایشگاه‌های دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان افتتاح شد

آزمایشگاه‌های بخش دوم دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان با اعبتاری بالغ بر ۸۵۰ میلیون ریال با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

 باز خبر,به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آزمایشگاه‌های بخش دوم دانشکده علوم و فنون دریایی دانشگاه هرمزگان با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیون ریال عصر امروز با حضور جاسم جادری استاندار هرمزگان به بهره‌برداری رسید.

این پنج آزمایشگاه شامل ماهی‌شناسی و تشریح آبزیان، بوم‌شناسی آبزیان، جانورشناسی و فیزیولوژی آبزیان زیست‌شناسی دریا و شبیه‌سازی عددی علوم جوی و اقیانوس‌شناسی است.

مجموع مساحت این آزمایشگاه‌ها برابر با ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع است و این آزمایشگاه‌ها در گروه‌های زیست‌شناسی دریا، شیلات و علوم زیستی، جوی و اقیانوس‌شناسی مورد استفاده دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشگاه‌های استان قرار می‌گیرند.

علاوه بر این آزمایشگاه‌ها وسایل دیگری مانند دستگاه ICP نیزبرای آزمایشگاه مرکزی تهیه شده که در شناسایی عناصر فلزی کاربرد دارد و دستگاه‌های HPLC و GC-MS نیز که برای شناسایی ترکیب‌های طبیعی و فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز برای دانشگاه تهیه شده است.

دانشگاه هرمزگان به استناد مصوبه ۱۰ مهر سال ۱۳۷۰ شورای گسترش آموزش عالی و با مجوز راه‌اندازی ۶ رشته آموزشی در مقطع کارشناسی (مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، دبیری ریاضی، دبیری فیزیک، دبیری ادبیات فارسی) در دهه فجر سال ۱۳۷۰ تاسیس و با انتقال آموزشکده فنی هرمزگان (وابسته به دانشگاه شیراز) در سال ۱۳۷۱ فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

درحال حاضر دانشگـاه با داشتـن نزدیک به ۶ هزار دانشجـوی دختـر و پسـر در مقاطع تحصیلی مختلف (۴۰ رشته محل کارشناسی، ۷۱ رشته محل کارشناسی ارشد و ۳۲ رشته محل در مقطع دکترا) مشغول به فعالیت است.

هرم دانشجویی دانشگاه در حال حاضر به صورت ۷۲ درصد دانشجوی کارشناسی، ۲۵ درصد دانشجوی کارشناسی ارشد و سه درصد دانشجوی دکتری است.

ساختار تشکیلاتی عملیاتی شده مصوب دانشگاه دارای پنج حوزه معاونت (معاونت طرح و توسعه، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و فناوری، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی)، پنج دانشکده (دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده علوم پایه، دانشکده علوم و فنون دریایی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی)، مجتمع آموزشی عالی میناب و سه پژوهشکده (پژوهشکده مطالعات و تحقیقات هرمز، پژوهشکده بیابان‌های ساحلی، پژوهشکده منطقه‌ای جنگل‌های حرا) است.

مجموعه حوزه‌های در حال استفاده دانشگاه در زیربنایی افزون بر ۵۵ هزار متر مربع (اداری ۶ هزار متر مربع، خوابگاهی۲۰ هزار متر مربع، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ۲۹ هزار مترمربع) مشغول به فعالیت است.

در حال حاضر ۲۱۰ عضو هیات علمی در دانشگاه هرمزگان مشغول انجام امور آموزشی و پژوهشی هستند که هرم هیات علمی دانشگاه در حال حاضر مشتمل بر ۱۳ عضو هیات علمی در مرتبه دانشیار، ۱۲۸ استادیار و ۶۹ مربی است.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *