سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

توسعه صنعت گردشگری یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های پارسیان است

فرماندار پارسیان گفت: یکی از ظرفیت‌های شهرستان پارسیان توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی بومی و محلی است که بانوان می‌توانند در اجرای آن نقش‌آفرین باشند.

 باز خبر,  از پارسیان، محمد رادمهر شامگاه سه‌شنبه در جلسه کارگروه بررسی مسائل و مشکلات بانوان پارسیان که با حضور مسؤولان امور بانوان ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد ضمن تبریک به‌مناسبت عید غدیر و هفته دفاع مقدس با بیان اینکه زنان در نظام اسلامی از منزلت و قداست خاصی برخوردار هستند، اظهار داشت: زن در جامعه اسلامی به‌عنوان محور و کانون اصلی تشکیل خانواده شناخته می‌شود و در واقع مهم‌ترین نهاد اجتماعی که محلی برای پرورش نسل بشر است توسط زنان شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای شهرستان بیان داشت: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال وجود دارد که یکی از این ظرفیت‌ها توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی بومی و محلی است که زنان هم می‌توانند در اجرای آن نقش‌آفرین باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: اشتغال بانوان در جهت تقویت بنیان خانواده امری مقدس است و استعدادهای نهفته‌ای در این شهرستان وجود دارد که باید شناسایی شود و با هدایت به مراکز آموزشی و با آموزش‌های لازم، آنها را تقویت کرد.

فرماندار پارسیان اضافه کرد: امام راحل به‌خوبی نقش و جایگاه زنان را در نظام اجتماعی تبیین نمودند و اینکه از دامن زن مرد به معراج می‌رسد نشان می‌دهد که با پیروزی انقلاب نقش و جایگاه واقعی زن و خانواده در جامعه اسلامی احیا شد.

رادمهر با اشاره به عملکرد و رویکرد دولت یازدهم گفت: در این دولت اتفاقات خوبی ازجمله در زمینه اشتغال بانوان و احداث سه پارک بانوان در شهرستان پارسیان و پرداخت تسهیلات به بانوان کارآفرین و تقویت حضور زنان در اجتماع و برطرف نمودن مسائل و مشکلات زنان از مهم‌ترین برنامه‌ها و رویکرد دولت یازدهم است و با توجه به نقش مهم و کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به بانوان به‌عنوان تحکیم‌کننده خانواده و ارزش‌های اجتماعی در جامعه توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی تاکید کرد: امروزه بانوان در جامعه نقش برجسته‌ای را دارند و نمونه آن در شهرستان پارسیان حضور فعال بانوان در سازمان‌های مردم‌نهاد و ادارات و همچنین در مراسمات و مناسبت‌های ملی و مذهبی است که در کنار مردان فعالیت برجسته‌ای را انجام می‌دهند.

این مسؤول با اشاره به اشتغال بانوان تصریح کرد: باید همت مسؤولان شهرستانی در خصوص اشتغال و آموزش مهارت‌ها و بکارگیری بانوان مضاعف‌تر باشد.

فرماندار پارسیان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ها برای دست‌یابی به نتیجه مطلوب در حوزه بانوان تأکید کرد و گفت: تقویت برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به زنان شهرستان، منوط به همکاری همه‌جانبه ادارات است و هیچ موفقیتی شکل نمی‌گیرد مگر آنکه یک گروه فعال، پشتوانه آن باشد.

رادمهر اظهار داشت: خانواده به‌عنوان واحد بنیادی و سنگ زیربنای جامعه اسلامی است و هرگونه رشد و تعالی و بالندگی در خانواده اعتلای معنوی کشور می‌شود و باید تمامی ظرفیت‌های شهرستان معطوف به ایجاد جامعه‌ای خانواده‌محور و تقویت و تحکیم بنیاد خانواده و کارکردهای آن بر پایه الگوی اسلامی باشد.

به گزارش فارس، توجه به اشتغال زنان، ارتقای سطح آگاهی بانوان نسبت به مسائل روز، شکوفایی توانمندی‌های بانوان در شهرستان، تقویت نقش زنان در جامعه، تقویت نقش زنان در راستای برخورد با مسایل سیاسی و اجتماعی و بررسی مشکلات بانوان شهرستان در زمینه‌های مختلف، فراهم نمودن زمینه تفریحات سالم و اوقات فراغت بانوان، تقویت تشکل‌های مدنی بانوان ازجمله موارد مورد تاکید فرماندار شهرستان پارسیان در این جلسه بود.

گفتنی است جلسه کارگروه بررسی مسائل و مشکلات بانوان شهرستان به ریاست فرماندار پارسیان و با حضور مسؤولان ادارات و امور بانوان ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری پارسیان برگزار شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *