سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

توسعه بنادر غرب هرمزگان با جدیت پیگیری می‌شود

رئیس اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: توسعه بنادر جنوبی کشور از جمله بنادر غربی استان هرمزگان با جدیت در حال پیگیری است.

 باز خبر,به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمود صابری ظهر امروز در حاشیه نشستی با موضوع بررسی راه‌های توسعه بنادر جنوبی کشور اظهار کرد: بنادر غرب استان هرمزگان از دیرباز تاکنون مهد تجارت و توسعه تبادلات اقتصادی با کشورهای مختلف جهان از سراسر دنیا و بخصوص با کشورهای سطح منطقه بوده است.

وی افزود: اقتصاد غرب استان هرمزگان اقتصادی تجارت محور بوده و توسعه بنادر این منطقه در شرایط حاضر نیز بسیار ضروری است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی لنگه با بیان این که وزارت راه و شهرسازی برنامه ویژه‌ای برای توسعه بنادر کشور در نظر گرفته است و بنادر غربی استان هرمزگان نیز در این برنامه‌ ویژه جایگاه خاص خود را دارند، اضافه کرد: تخصصی شدن فعالیت بنادر کشور یکی از راه‌های رونق گرفتن هر چه بیشتر آنها است که باید از طریق سیاست‌گذاری‌های کلان و ملی پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی کشور و مهار بیکاری بخصوص در مناطق ساحلی از طریق توسعه بنادر میسر است و رشد عملیات بندری در بنادر غرب هرمزگان بخصوص در طول سال‌های اخیر نشانه رونق گرفتن دوباره این حوزه است که باید به طور جدی پیگیری شود.

صابری ادامه داد: بنادر ایران به لحاظ برتری‌های جغرافیایی در موقعیت بسیار برتری نسبت به بنادر کشورهای جنوبی خلیج فارس قرار دارند اما این برتری جغرافیایی نمی‌تواند صرفا سبب برتری ما در حوزه بهره‌برداری‌های اقتصادی شود بلکه باید بر حجم سرمایه‌گذاری‌های ملی‌مان در این بخش بیفزائیم.

وی تصریح کرد: بنادر به راه مناسب و شبکه ریلی مطلوب برای انتقال مداوم و سریع کالا و محموله‌های تجاری به سایر نقاط کشور و حتی به کشورهای شمالی ایران نیاز دارند که توسعه این زیرساخت‌ها برای افزایش استفاده از بنادر ضروری است.

رئیس اداره بنادر و دریانوردی لنگه موقعیت استان هرمزگان را در مقایسه با دیگر استان‌های کشور به لحاظ بهره‌مندی از بنادر بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در استان هرمزگان زیرساخت‌های بسیار بیشتری برای رونق بنادر و تسهیل در انتقال کالا و خدمات به بنادر آن وجود دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *