سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

نگاه منفی به فعالیت مناطق آزاد غیرقابل قبول است‌

‌نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه منفی به فعالیت مناطق آزاد تجاری صنعتی کشورمان غیرقابل قبول است.

‌ باز خبر,به گزارش ایسنا، ‌محمد حسن‌نژاد در جمع اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که به ارس سفر کرده‌اند، اظهار کرد: مناطق آزاد به تازگی بالغ می‌شوند که باید با کمک به آن‌ها زمینه بلوغ کامل‌شان را فراهم کرد و این در حالیست که بعضاً شاهد نگاه‌های سیاه و منفی به فعالیت و توسعه مناطق آزاد هستیم.

وی افزود: طبیعی است که مناطق آزاد نوپا با ضعف‌هایی هم مواجه باشند اما باید این ضعف‌ها را تحمل و با حمایت بیشتر، زمینه تحقق سیاست‌های کلان مربوط به پی‌ریزی و فعالیت این مناطق را مهیا ساخت.

وی با بیان این‌که «باید فرصت لازم برای رشد مناطق آزاد داده شود»، افزود: شاید روزی در بازار جلفا شاهد فروش کفش‌های وارداتی یک میلیون تومانی ایتالیایی بودیم اما امروز شاهد ایجاد خط تولید همان کفش‌های ایتالیایی در ارس هستیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حمایت از مناطق آزاد را متضمن توسعه این مناطق و منافع متعاقب آن یعنی رونق اقتصاد و کاهش بیکاری دانست و افزود: در سه سال گذشته بیش از سه هزار فرصت شغلی صنعتی در منطقه آزاد ارس ایجاد شده که رقم بسیار قابل تاملی است.

وی همچنین با اعلام خبر تصویب پیشنهاد الحاق هادیشهر و بخش هایی از مرند به منطقه آزاد ارس، خواستار حمایت اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس از قانونی شدن این پیشنهاد در صحن علنی مجلس شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *