سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

ایراد بازرس کل اصفهان به سکونت نامزدهای ریاست هیئت فوتبال + سند

طی سندی که به دست خبرگزاری ایسنا رسیده است بازرس کل استان اصفهان نسبت عدم بررسی کامل از موضوع سکونت نامزدهای پست ریاست هیئت فوتبال اصفهان یک روز پیش از برگزاری انتخابات هشدار داده است!

بازخبر ، طی سندی که به دست خبرگزاری ایسنا رسیده است بازرس کل استان اصفهان نسبت عدم بررسی کامل از موضوع سکونت نامزدهای پست ریاست هیئت فوتبال اصفهان یک روز پیش از برگزاری انتخابات هشدار داده است!

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، این روزها انتخاب مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان به سمت رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان با حواشی زیادی همراه بود که واکنش‌های مسئولان استان اصفهان و هرمزگان را به همراه داشته است.

اما در جدیدترین سندی که به دست این خبرگزاری رسیده است بازرس کل استان اصفهان طی نامه‌ای یک روز پیش از برگزاری انتخابات(هشتم شهریورماه) به عدم بررسی کامل از موضوع سکونت نامزدهای پست ریاست هیئت فوتبال اصفهان و محل کار یکی از نامزدها در خارج از استان که منتفی کننده امکان سکونت در اصفهان است، هشدار داده بود.

طی پیگیری‌های ایسنا در تعریف اقامتگاه در قانون، در ماده ۱۰۰۲ قانون مدنی، اقامتگاه را این‌چنین تعریف کرده است:

«اقامتگاه هر شخصی عبارت از محلی است که شخص در آنجا سکونت داشته و مرکز مهم امور او نیز در آنجا باشد. اگر محل سکونت شخصی غیر از مرکز مهم امور او باشد، مرکز امور او اقامتگاه محسوب می‌شود. اقامتگاه اشخاص حقوقی مرکز عملیات آن‌ها خواهد بود.»

این ماده‌قانونی، برای اطلاق «اقامتگاه» به یک محل، دو شرط را عنوان کرده است:

۱-  محل سکونت شخص باشد.

۲- مرکز مهم اداره امور او نیز باشد.

همچنین قانون‌گذار در این ماده، بعد از ذکر این دو شرط، ارجحیت را بیان کرده و آن رجحان وبرتری مرکز اداره امور شخص بر محل سکونت او است. بدین معنا که اگر بین محل سکونت و اداره امور جمع حاصل نشد، محل اداره امور، اقامتگاه محسوب شود. هراتیان رئیس هیئت فوتبال اصفهان و مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان محل کارش در بندرعباس است و مرکز اداره امور او محسوب می‌شود.

سکونت از دیدگاه قانون مدنی

رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان ادعا دارد ساکن اصفهان است و منزلش در شهر اصفهان است خرید منزل در شهری دلیل سکونت نیست، اگر محل منزل محل سکونت باشد خرید منزل در هر شهرستانی دلالت بر سکونت در آن شهرستان را ندارد و مرکز امور مهم فرد من‌جمله کسب‌وکارش سکونتگاه فرد تلقی می‌شود، مسعود هراتیان مدیرعامل فولاد هرمزگان طبق گفته برخی منابع آگاه ۴ روز هفته در بندرعباس  کار می‌کند، ۲ روز در تهران و یک روز باقیمانده را در اصفهان می‌گذراند، حال پیدا کنید منزل و سکونتگاه مسعود هراتیان مدیرعامل فولاد هرمزگان!

دربند ۱ ماده ۲۳ اساسنامه هیئت‌های فوتبال  آمده است : داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و اقامت در مرکز استان مربوطه، حال از هیئت ۳ نفره بررسی صلاحیت‌های هیئت فوتبال اصفهان باید سؤال شود چرا شخصی بایست از استانی دیگر که همگان به محل کارش در بندرعباس اذعان دارند، تائید شود.

به گزارش ایسنا، علی‌رغم تماس‌های مکرر این خبرگزاری همچنان در برقراری تماس تلفنی با امیر مسعود هراتیان ناموفق بوده و ایسنا در راستای رسالت خبری خود آمادگی انعکاس نظرات افراد مورد مخاطب رادار است.

نامه سازمان بازرسی

اساسنامه انتخابات هیئت های فوتبال استان های سراسر کشور

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *