سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران
دبیر جامعه روحانیون هرمزگان:

زندگی ائمه معصوم(ع) بهترین الگو برای حیات انسان است

دبیر جامعه روحانیون هرمزگان گفت: زندگی ائمه معصوم(ع) بخصوص نوع رفتار ایشان در محیط خانواده بهترین الگو برای حیات انسان است.

بازخبر، حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی شامگاه شنبه در جمع شماری از جوانان هیأت‌های مذهبی بندرعباس با اشاره به فرازهای مختلفی از حیات بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی با مولای متقیان امام علی (ع) اظهار کرد: سادگی، نجابت، توجه به روزی حلال و اهمیت تربیت سالم فرزندان و آموختن درس‌های ارزشمندی نظیر آزادگی و ایمان و ایثار از جمله محورهای زندگی این دو شخصیت برجسته اسلام است که الگویی پیش روی همه مسلمانان است.

وی افزود: ذکر مکرر یاد خداوند و دوری از گناه در کنار حاکم کردن روحیه احترام در خانواده سبب شکل‌گیری شخصیت فرزندان تاریخ‌ساز این خانواده شد به طوری که هر کدام از فرزندان این خانواده سرآغاز یک حرکت ارزشمند اخلاقی و اعتقادی در طول تاریخ اسلام شدند.

دبیر جامعه روحانیون هرمزگان با بیان این که مولا علی (ع) در زندگی خویش همواره احترام مقابل را به فرزندان تأکید می‌کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سنگ بنای یک زندگی سالم و آبرومندانه در سایه احترام متقابل به هم در محیط خانه و خانواده و در محیط اجتماع نهاده می‌شود و آینده جامعه‌ای که در آن احترام و ارزش‌های انسانی حاکم باشد، رو به توسعه و پیشرفت و تعالی خواهد بود.

میرزایی، پاک‌ترین زندگی را زندگی توأم با قناعت دانست و عنوان کرد: از نگاه حضرت علی (ع) حیات شرافت‌مندانه برای انسان در سایه قناعت و پاکدستی فراهم می‌شود و راهنمای زندگی انسان در همه مقاطع، آیات نورانی قرآن کریم است.

وی یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه امروز را بازخوانی تأکیدات دین مبین اسلام و توجه به این نکات برای داشتن زندگی سالم و اخلاقی عنوان کرد و ادامه داد: باید نسبت به وضعیت اجتماعی امروز جامعه حساس باشیم و برای رخدادهای نامطلوب آن راه‌حل‌های اساسی ارائه کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت توجه خانواده‌ها بخصوص والدین در رقم‌زدن زندگی آسان و کم هزینه برای جوانان بخصوص در سال‌های آغازین زندگی مشترک، تصریح کرد: ازدواج آسان منطبق بر آموزه‌های اسلامی است و خوشبختی جوانان را در ادامه راه در پی خواهد داشت.

میرزایی گفت: اسلام بهترین درس‌ها را در زندگی سالم برای حیات اجتماعی انسان توصیه کرده است و زندگی ائمه معصوم ما سراسر الگوهای ارزشمندی برای بکار بستن در زندگی امروز است که می‌توان آنها را بکار بست و سعادت دنیوی و اخروی را بدست آورد.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *