خبر جدید محققان: ویروس کرونا روی ماه هم اثر گذاشت چرایی برگزاری کنسرت در مجموعه‌های تاریخی؛ وقتی سالن‌ها از کاخ‌ها گران‌تر می‌افتند جزیره بوموسی دارای اینترنت پرسرعت نسل پنجم شد صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد

جزیره بوموسی دارای اینترنت پرسرعت نسل پنجم شد

استاندار هرمزگان با تاکید بر ادامه مسیر هوشمندسازی جزایر خلیج‌فارس، گفت: جزیره بوموسی به اینترنت پرسرعت نسل پنجم متصل شد.

بازخبر/یکی از اولویت‌های دولت پس از اتصال جزایر سه گانه با فیبرنوری دریایی و خاکی به سرزمین اصلی، توسعه زیرساخت‌های خدماتی در جزایر خلیج‌فارس است.

وی با اشاره به اجرای طرح مهم کابل فیبرنوری و ایجاد بستری امن برای ارتباطات جزایر، اظهار کرد: این امکان که با همت شرکت ارتباطات زیرساخت فراهم شده، قطعی ارتباطات در جزایر را به حداقل رسانده است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با تاکید بر استمرار طرح‌ها و برنامه‌های هوشمندسازی جزایر، بیان کرد: در راستای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت، تکنولوژی ۵G ایرانسل در جزیره بوموسی نیز راه اندازی شد که فرصت های جدیدی در مسیر پیشرفت فناوری در منطقه مهم بوموسی ایجاد خواهدکرد.

دوستی دسترسی راحت شهروندان بوموسی با اتصال به شبکه اینترنتی ۵G را مهم برشمرد و افزود: این امکان با اعتباری افزون بر ۳۵ میلیارد ریال سرمایه در اختیار مردم قرارگرفته و تلاش داریم خدمات سایر اپراتورهای تلفن همراه نیز در جزایر توسعه پیدا کند.

شهرستان بوموسی (ابوموسی) شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به عنوان مرکز این شهرستان در آب های خلیج فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی اهمیت بسیار زیاد و راهبردی برای کشور دارد و از جنبه اهمیت دریایی به دلیل نزدیکی به آبراه های بین المللی و همچنین تردد شناورهای سنتی تجاری و صیادی در آب های خلیج فارس از این منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس حائز اهمیت بسیار است./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *