چوگان المپیکی شد؛ برنامه ورزش ایران چیست؟ اسب کاسپین ایرانی چهار نعل در راه یونسکو پیام نخستین سفر رئیس‌جمهور از نیویورک؛ طرحی نو دراندازیم/سوغاتی تاریخی پزشکیان برای مردم کشف نشانه‌های جدید از وجود حیات در مریخ

پزشکیان پیام صلح‌دوستی ایران را به گوش جهان رساند

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر خود به نیویورک در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کرد و علاوه بر شرکت در نشست‌های موضوعی دیدار و گفت‌وگوهای جداگانه‌ای هم با روسای جمهور کشورهای مختلف داشت.

بازخبر/مسعود پزشکیان در جریان سفر خود به نیویورک در بخشی از گفت‌وگویی که با شبکه سی‌ان‌ان داشته در پاسخ به این سوال که آیا ایران به حزب‌الله توصیه خواهد کرد در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی خویشتن‌داری کند، گفت که حزب‌الله با رژیمی مواجه است که «تا دندان مسلح است و به تسلیحاتی دسترسی دارد که برتر از چیزهای دیگر است.»

او هشدار داد: «ما نباید اجازه بدهیم که لبنان به غزه دیگری در دستان اسرائیل تبدیل شود. حزب‌الله نمی‌تواند این کار را به تنهایی انجام دهد. حزب‌الله نمی‌تواند به تنهایی در مقابل رژیمی بایستد که کشورهای غربی، کشورهای اروپایی و آمریکا از آن دفاع و حمایت می‌کنند و (تسلیحات آن را) تامین می‌کنند».

پزشکیان در دومین روز سفر خود با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وحشی‌گری اسرائیل در لبنان و غزه باید خاتمه یابد/ آماده تعامل با اعضای برجام هستیم

مسعود پزشکیان بامداد چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ به وقت تهران در سخنرانی خود در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: باید هرچه زودتر آتش‌بس دائمی در غزه و لبنان برقرار گردد و وحشی‌گری و جنایت اسرائیل خاتمه یابد.

وی اظهار کرد: آغاز به کار هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد را تبریک می‌گویم و امیدوارم که موضوع مهم این اجلاس، یعنی صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانی افقی روشن در برابر نسل‌های کنونی و آینده بگشاید.

وی ادامه داد: سال گذشته، رئیس‌جمهور خدمتگذار کشورم، سید ابراهیم رئیسی از همین سخنگاه با شما سخن گفت. او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد. روحش شاد. من اینک برای اولین بار از جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران با شما سخن می‌گویم. مردم ما در انتخاب من به شعار محوری «وفاق ملی» رأی دادند.

پزشکیان یادآور شد: این شعار منطبق بر دستور خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم است. مطابق آموزه‌های قرآن در آفرینش، انسان‌ها همگی از یک ریشه‌اند. پیامبران آمده‌اند که اختلافات را بر مبنای کتاب حل و فصل کنند. انسان‌ها اختلاف نمی‌کنند مگر آنکه زیاده‌طلبی و تمامیت‌خواهی آنان را از راه حق دور کند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امام علی (ع) خطاب به یکی از فرمانداران می‌فرماید با تمام وجود به مردم مهر بورزید، محبت کنید و لطف خود را شامل حال آنان بگردانید، مبادا با مردمان تحت فرمان خویش با نامهربانی و خشونت برخورد کنید؛ زیرا مردم دو دسته‌اند: یا برادر دینی تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند./ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *