سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

روند کاهشی برنامه‌های مدیریت مصرف برق صنایع هرمزگان آغاز شد

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان اعلام کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف استان تا نیمه نخست مهرماه ادامه دارد اما روند کاهشی برنامه‌های مدیریت مصرف بخش صنایع از هفته جاری آغاز شده است.

بازخبر/در جمع خبرنگاران باتوجه به اینکه همچنان در شرایط ناترازی تولید و مصرف برق قرار داریم، اظهار کرد: شهروندان و مشترکان برق باید همچنان صرفه جویی در مصرف را در اولویت برنامه‌های خود داشته باشند و از مصرف بی‌رویه بپرهیزند. وی در تشریح مفهوم ناترازی و میزان آن در استان هرمزگان بیان کرد: برق به صورت انبوه قابل ذخیره سازی نیست و ناترازی به معنی کسری تولید برق است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان با ارائه آمارهایی از پیک مصرف برق در روزهای آخر هفته گذشته اظهار کرد: پیک بار توزیع برق هرمزگان در روز روی عدد ۲ هزار و ۵۰۴ مگاوات ثبت شد، سال قبل استان در چنین روزی پیک بار ۲ هزار و ۵۵۰ مگاوات را ثبت کرده بود، همچنین در روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۲ هزار و ۴۴۷ مگاوات بود؛ در حالی‌که در سال قبل در چنین روزی پیک بار ۲ هزار و ۴۷۵ مگاوات را در ساعت ۱۳ این روز داشتیم.

حاجی زاده با بیان اینکه همه ساله به‌طور معمول از پایان مردادماه با کاهش دما مواجه هستیم، اضافه کرد: اما امسال به دلیل پایداری و تداوم موج گرما در کشور، این اتفاق رخ نداد و در شهریورماه با کاهش تولید نیروگاه‌های برقابی مواجه شدیم و به منظور حفظ ذخایر و منابع آبی سدها و برای استفاده بخش کشاورزی و آشامیدنی تا پاییز موجب شد محدودیت‌های بخش صنعت قدری اضافه شود که از صنعتگران به دلیل همکاری با صنعت برق سپاسگزاریم و بخش خانگی هم به نوعی درگیر این محدودیت شدند.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان یادآور شد: براساس تجربه قبلی و پیش بینی‌های هواشناسی باید منتظر باشیم تا در روزهای آینده ارزیابی درستی از موج شرجی و رطوبت بالای هوا در استان به دست آوریم که این امر تاثیر مستقیم بر مصرف برق دارد.

تقاضای مصرف برق هرمزگان از مرز ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات فراتر رفت

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: تابستان امسال تقاضای مصرف برق در این استان از ۲ هزار و ۹۰۰ مگاوات فراتر رفت و باتوجه به پدیده استمرار چندین روزه دمای بالای ۴۹ و ۵۰ درجه که تا پیش از این کم سابقه بود، با چسبندگی دما مواجه شدیم و این موضوع فشار بسیار شدیدی بر شبکه‌ها و تاسیسات برق وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اثر فشار بیش از توان بر شبکه و تاسیسات برق، میزان حوادث غیرمترقبه و ناگهانی افزایش یافت، افزود: رسیدگی و رفع فوری مشکلات و نارسایی‌های شبکه در محدوه استان و در مناطق دور و نزدیک هرمزگان، کاری سخت بود که با آماده باش نیروهای عملیاتی این شرکت سعی شد تا این حوادث در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *