آغاز آزمون سخت سرخابی‌ها در جمع نخبگان آسیا ادعای موشکی غرب علیه ایران؛ تلاش برای امتیازگیری اصلاحیه کیگالی؛ گامی برای حفاظت از لایه ازن/ ایران به جمع ۱۶۰ کشور می‌پیوندد؟ میوه‌ای که ولعِ خوردن شیرینی را کاهش می‌دهد

کشف کوزه سفالی دوره عصر آهن در دماوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دماوند از کشف یک عدد کوزه سفالی ارزشمند و دارای اصالت تاریخی مربوط به عصر آهن( ۵۵۰ الی ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ) در شهر کیلان دماوند خبر دارد.

بازخبر/در پی گزارشات واصله به کلانتری کیلان و بررسی و پیگیری های صورت گرفته توسط عوامل کلانتری ، یک عدد کوزه سفالی ارزشمند که دارای قدمت تاریخی بوده و مربوط به عصر آهن می باشد، کشف گردید و تحویل یگان حفاظت میراث فرهنگی شد.

رئیس میراث فرهنگی، حفاظت از آثار تاریخی و باستانی را وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: مردم اخبار و اطلاعات در حوزه جرایم علیه میراث فرهنگی و حفاری غیر مجاز را به صورت تلفنی یا حضوری اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: با اشاره به اهمیت میراث فرهنگی به عنوان میراث بشریت، خواستار مشارکت اجتماعی مردم به عنوان میراث بانان افتخاری در حفظ این مواریث شد.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌های ارزنده دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی شهرستان دماوند و مقام قضایی در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی قابل تقدیر است.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد./ایرنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *