آغاز آزمون سخت سرخابی‌ها در جمع نخبگان آسیا ادعای موشکی غرب علیه ایران؛ تلاش برای امتیازگیری اصلاحیه کیگالی؛ گامی برای حفاظت از لایه ازن/ ایران به جمع ۱۶۰ کشور می‌پیوندد؟ میوه‌ای که ولعِ خوردن شیرینی را کاهش می‌دهد
پیشرفته ترین روش های بازاریابی و تبلیغات چیست؟

جدید ترین روش های تبلیغات اینترنتی و بازاریابی در دنیا

تبلیغات طی گذر زمان تغییرات زیادی داشته و متناسب با پیشرفت های هر دوره ویژگی های خاص خود را دارا بوده است.بازاریابی و تبلیغات اینترنتی اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و بخصوص در کشور های پیشرفته است.

بازخبر/تبلیغات طی گذرزمان تغییرات زیادی داشته و متناسب با پیشرفت های هر دوره ویژگی های خاص خود را دارا بوده است. بازاریابی و تبلیغات اینترنتی اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و بخصوص در کشور های پیشرفته است.

  • تبلیغات بصورت بنر های انیمیشن در چند وب سایت پربازدید که البته هزینه های بالایی هم دار.
  • اگر قدرت پرداخت هزینه های سنگین را ندارید میتوانید تبلیغات بنری خود را توسط سایت های تبلیغات کلیکی انجام دهید تا تبلیغات شما با هزینه مورد نظر شما در چندین سایت پربازدید نمایش داده شود؛ این سیستم تبلیغات در بسیاری از کشور ها توسط شرکت گوگل و با عنوان (گوگل ادوردز و گوگل ادسنس) انجام می شود.
  • تبلیغات متنی در سایت های با رنک بالای گوگل، البته حتما توجه داشته باشید که اگر لینک تبلیغات بصورت نوفالو باشد تقریبا هیچ تاثیری ندارد و البته لازم است برای تاثیر گذاری بهتر حداقل یکسال بصورت مسترم ادامه پیدا کند که در این صورت در ارتقاء رتبه سایت شما در نتایج گوگل هم موثر است.
  • تبلیغات در گوگل قطعا یکی از موثر ترین روش های تبلیغاتی است که متاسفانه در ایران هم از طرف شرکت گوگل و هم از طرف سیستم فیلترینگ ایران تحریم شده است .
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز یکی از هدفمند ترین و موثر ترین روش های آنلاین مارکتینگ است که متاسفانه همانند تبلیغات گوگل در ایران غیر قابل استفاده است.
  • تیزرهای تبلیغاتی خلاقانه با نمایش در شبکه های ویدئو آنلاین ، یکی از جدیدترین و بهترین روش ها می باشد که با کمترین هزینه میتواند تاثیرگذاری بسیاری داشته باشد.
  • ایمیل مارکتینگ، تبلیغات بسیار هدفمند که درصورتی که برای بانک ایمیل مخاطبان خود ارسال کنید بسرعت نتایج موثر آن را خواهید دید.
  • تبلیغات در برنامه های اندروید و ios آیفون برای شرکت هایی که اپلیکیشن موبایل و یا سایت با نسخه مخصوص موبایل دارند ، بهترین روش می باشد .
  • درج آگهی رایگان لینک دار در سایت های نیازمندیها برای بهینه سازی سایت در نتایج گوگل یکی از روش های سنتی و موثر تبلیغاتی است.
  • روش جدیدی برای فروش بهتر محصولات فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که در اروپا و امریکا توسط سایت آمازون ارائه می شود ، که در این روش وب سایت آمازون محصولات فروشگاه ها را در سایت خود قرار می دهد و کاربران با کلیک بروی آن به وب سایت اصلی فروشنده لینک می شود و خرید از آنجا انجام می شود.
  • فروش محصولات و خدمات از طریق سایت تخفیف و خرید گروهی یکی از جدیدترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی است که هم اکنون در ایران نیز اجرا میشود.
  • نکته آخر اینکه ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی ، انجمن ها و وبلاگ ها و بروز رسانی روزانه آن نیز ضروری محسوب می شود.

انواع بازاریابی

  • بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) بازاریابی درونگرا تمام تلاشش اینه که مصرف‌کننده‌ها رو جذب کنه. این نوع بازاریابی سعی می‌کنه تجربه‌های خوبی رو خلق کنه که تاثیر مثبتی روی مردم بذاره و اونها رو جذب کسب‌وکارتون کنه. تو بازاریابی درون‌گرا مستقیم به مخاطب نمیگید که محصولتون رو بخره و از روش‌های غیر مستقیم برای جذب استفاده میکنیم. اینطوری مشتری خودش علاقه‌مند میشه که بیشتر با محصولتون آشنا بشه و اگه مسیر رو درست بچینید، خودش میاد سراغتون و محصولتون رو میخره.
  • بازاریابی برونگرا (Outbound Marketing)این یکی برعکس مورد اوله و دیگه خیلی استفاده نمیشه. چرا به این نوع بازاریابی میگن برونگرا؟ چون برای همه پیام می‌فرسته. فرقی هم نمیکنه که به اون اطلاعات نیاز داشته باشن، یا نه. مثلا تبلیغات تلویزیونی، تماس‌های سرد یا ایمیل‌های تبلیغاتی از این دسته هستن.
  • بازاریابی سنتی (Traditional Marketing)منظور چیزیه که قبل از پیدایش اینترنت وجود داشت. توی بازاریابی سنتی، بیشتر از ابزارهایی مثل چاپ، تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده میشه.
  • بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)بازاریابی دیجیتال نقطه مقابل بازاریابی سنتیه. از تکنولوژی استفاده میکنه. هر نوع بازاریابی که از اینترنت استفاده کنه (مثل مثل موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی)، زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال میشه.
  • بازاریابی محتوایی (Content Marketing) این نوع بازاریابی روی تولید محتوای مورد نیاز کاربر تمرکز میکنه. این محتوا توی کانال‌های مختلف توزیع میشه تا بازار هدف بهش دسترسی داشته باشه. این محتوا میتونه متن، عکس، ویدیو، پادکست و غیره باشه. بعدا مفصل این مورد رو بررسی می‌کنیم.
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing) بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یعنی ارتباط با مخاطب در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام. این کار برای برای تبلیغ محصول ‌یا خدمات انجام میشه. فقط محتواهایی که میذارید باید خیلی جذاب باشه و اطلاعات مفیدی رو به مخاطب بده.
  • بازاریابی موتور جستجو (Search Engine Marketing) این یکی از بهترین انواع بازاریابیه. وقتی یک نفر کلیدواژه‌ای رو توی سرچ می‌کنه، بازاریابی موتور جستجو کمک میکنه تا کسب‌وکار شما جزء صفحات بالاتر قرار بگیره.
  • بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing) یعنی وقتی که مشتری از محصولتون تعریف می‌کنه. بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین روش‌های بازاریابیه. چون این مشتری‌ها هستن که براتون تبلیغ میکنن. مردم به حرف دیگران خیلی بیشتر اعتماد میکنن تا به حرف شمایی که میخوای محصول بفروشی.
  • بازاریابی ویدئویی (Video Marketing) در واقع همون بازاریابی محتواست، فقط از ویدئو استفاده میکنه. کسب‌وکار برای جذابیت بیشتر، از فیلم‌های ویدئویی استفاده میکنه. بعد میشه این ویدیوها رو توی وب‌سایت، آپارات، اینستاگرام و غیره منتشر کرد.
  • بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) این نوع بازاریابی، محتوای جذاب یا تبلیغاتی رو برای مخاطب ایمیل میکنه و هدفش اینه که رابطه بهتری با مشتری برقرار کنه.
  • بازاریابی مکالمه‌ای (Conversational Marketing) به گفتگو در کانالهای مختلفی مثل تماس تلفن یا SMS یا اینستاگرام و غیره، بازاریابی مکالمه‌ای میگن. این بهترین روشیه که بازاریاب‌ها میتونن با نیاز مخاطب آشنا بشن.
  • بازاریابی صوتی (Voice Marketing) بازاریابی صوتی به کمک فایل‌های صوتی به افراد آموزش میده و به سوالهاشون جواب میده.
  • بازاریابی همهمه‌ای (Buzz Marketing) این نوع بازاریابی مثل یک ویروسه که سعی میکنه در شبکه‌های اجتماعی یا با تولید محتوا، همهمه ایجاد کنه تا یک سری انتظارات رو درباره یک محصول مطرح کنه و افزایش بده.
  • بازاریابی اینفلوئنسری (Influencer Marketing) بازاریابی اینفلوئنسری روی فالوورهای شبکه‌های اجتماعی تمرکز میکنه. توی این روش با اینفلوئنسر ارتباط برقرار می‌کنید تا محصولتون رو تبلیغ کنن.
  • بازاریابی چریکی (Guerrilla Marketing) یعنی فعالیت هوشمندانه برند در جاهای پر رفت‌و‌آمد، برای جلب توجه مشتری. این نوع بازاریابی خیلی جالبه و خلاقیت زیادی هم میخواد، ولی تاثیر فوق‌العاده‌ای میذاره.
  • بازاریابی پورسانتی (Affiliate Marketing) فرض کنین یک کسب‌وکار به یه وب‌سایت میگه در ازای هر مشتری که براش بفرسته، کمیسیون دریافت میکنه، این میشه بازاریابی پورسانتی.
  • بازاریابی بومی (Native Marketing) وقتی یک کسب‌وکار پولی رو مثلا به یک برنامه پر مخاطب میده که توی برنامه‌اش براش تبلیغ کنه.
  • بازاریابی مبتنی بر حساب کاربر (Account-based Marketing) وقتی برای یک سری مشتری‌های خاص، محتوا تولید می‌کنین و تبلیغات انجام می‌دین، یعنی از بازاریابی مبتنی بر کاربر استفاده می‌کنین.
  • بازاریابی جهانی (Global Marketing) روی نیازهای مشتری‌های تمام دنیا تمرکز داره و سعی میکنه محصولش رو به مشتری‌های کشورهای دیگه هم بفروشه.
  • بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)یعنی استفاده از پیام کوتاه برای برقراری رابطه با مشتری! فقط کافیه شماره تلفن همراه مشتری رو بگیرید تا تخفیف‌ها و جشنواره‌هاتون رو خبر رسانی کنید.
  • بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing)یعنی ایجاد یه ساختار از فروشنده‌های مستقل که محصول شما رو میفروشن. این افراد کارمند شما نیستن و خارج از شرکت فعالیت میکنن.

 

تا اینجا چند تا از مهمترین انواع بازاریابی رو معرفی کردم و توضیح کوتاهی براشون دادم، اما چون این فهرست خیلی بلنده، بقیه موارد رو فقط نام می‌برم.

  • بازاریابی اکتسابی (Acquisition Marketing)
  • بازاریابی شخصی‌سازی شده (Personalized Marketing)
  • بازاریابی برند (Brand Marketing)
  • بازاریابی پنهان (Stealth Marketing)
  • بازاریابی مشارکتی (Partner Marketing)
  • بازاریابی کالا (Product Marketing)
  • بازاریابی مبتنی بر مشتری (Customer Marketing)
  • بازاریابی رابطه‌ای (Relationship Marketing)
  • بازاریابی محتوای تولید شده توسط کاربر (User-generated Marketing)
  • بازاریابی دانشجو محور (Campus Marketing)
  • بازاریابی مجاورتی (Proximity Marketing)
  • بازاریابی رویدادی (Event Marketing)     
  • بازاریابی تجربی (Experiential Marketing)
  • بازاریابی تعاملی (Interactive Marketing)
  • بازاریابی چند فرهنگی (Multi-cultural Marketing)
  • بازاریابی مبتنی بر اطلاعات (Informative Marketing)
  • بازاریابی عصبی (Neuromarketing)
  • بازاریابی تشویقی (Persuasive Marketing)
  • بازاریابی سببی (Cause Marketing)
  • بازاریابی بحث برانگیز (Controversial Marketing)
  • بازاریابی میدانی (Field Marketing)

 

  • تدوین: سید محمد بنی هاشمی
پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *