سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

برگزاری نشست تخصصی روشها و تکنولوژی مستندنگاری پیشرفته آثار تاریخی

نشست تخصصی روشها و تکنولوژی مستندنگاری پیشرفته آثار فرهنگی تاریخی برگزار می شود.

 باز خبر,به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، محمدرضا کارگر،‌ مدیر کل موزه ها و و اموال منقول تاریخی گفت:  این نشست در راستای تفاهم نامه منعقده بین اداره کل موز ه ها و اموال فرهنگی تاریخی و لابراتور مستند سازی و تصویرگری تحلیلی دانشگاه کیوتو ژاپن صورت می گیرد.

کارگر  هدف از برگزاری این نشست را ارتقاء همکاری های فنی و آموزشی به سطحی بالاتر و بهبود کیفیت مستند نگاری آثار تاریخی فرهنگی عنوان کرد.

وی همچنین بستر سازی و ایجاد زمینه همکاری متقابل بین دو حوزه در زمینه مستند نگاری و معرفی اموال منقول فرهنگی تاریخی در موزه ها و مجموعه ها را از اهداف انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل موزه های کشور و دانشگاه کیوتوی ژاپن اعلام کرد.

به گفته کارگر نخستین اقدام  پس از این نشست دو روزه  که با حضور متخصصین و اساتید مجرب از دانشگاه کیوتو ژاپن و کارشناسان موزه ها و مجموعه های تاریخی فرهنگی برگزار می شود مستند نگاری نگاتیوهای شیشه ای موجود در کاخ گلستان در مهر ماه سال جاری  پس از استقرار دستگاه تخصصی مستندنگاری و تصویر گری پیشرفته اهدایی از سوی دانشگاه کیوتوی ژاپن خواهد بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *