سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد یک توصیه درباره مسواک زدن استاندار هرمزگان: بندر جدید لنگه قابلیت پهلوگیری کشتی‌های خودروبر را داشته باشد ۶ دوپینگ جدید در ورزش ایران

اگر کشاورزی توسعه نیابد، صنعت نیز توسعه پیدا نمی‌کند

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: خرمای مضافتی از بهترین کالاهای جهانی است اما خرما را به قیمت شلغم می فروشیم و نتوانسته ایم بازار آن را تنظیم کنیم.

باز خبر,به گزارش ایسنا، حبیب الله نیکزادی در یازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان کرمان اظهار کرد: در کشور ما مرسوم است که کاری آغاز می شود اما هیچ وقت کامل نمی شود یا با علاقه بسیار آغاز می کنیم و در نیمه کار دلسرد می شویم. همه جوانب کار را نمی بینیم تا بتوانیم کاری را که انجام می دهیم به نتیجه رسانده و به سودآوری برسیم.

وی با اشاره به تعطیل شدن بسیاری از تعاونی ها افزود: برخی تعاونی ها نیز بسیار فعال و خوشنام هستند و همه اینها به توان فکری، فنی و دانش هیات مدیره آن شرکت و اعضای تعاونی بر می گردد.

نیکزادی با تاکید بر اینکه باید متولی هر حوزه ای در کنار فعالان آن بخش حضور داشته باشد، تصریح کرد: علی رغم اینکه کرمان ۲۵ درصد باغات کشور را دارد و یکی از برترین استان ها در حوزه معادن است، کشاورزان و تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه یا فروش محصولات با مشکل مواجه هستند.

وی بیان کرد: علت این است که در همه مسائل کاری بحث تعاون را مقداری پررنگ‌تر نکرده ایم و در واقع این باور را برای مردم نداشته ایم که به سمت تعاونی ها بروند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خرمای مضافتی از بهترین کالاهای جهانی است اما خرما را به قیمت شلغم می فروشیم و نتوانسته ایم بازار آن را تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید یکسری صنایع جانبی را در کنار محصولات تولیدی داشته باشیم، افزود: باید تلاش کنیم تا بتوانیم روح تعاون را در جامعه به وجود آورده و حال که کرمان به عنوان پایلوت در اقتصاد مقاومتی مطرح است، بیشترین کار را در بحث تعاونی ها در اقتصاد مقاومتی می توانیم داشته باشیم.

نیکزادی با بیان اینکه باید در کنار تولید، شرکت های ارائه کننده خدمات قبل و بعد از تولید داشته باشیم و تولیدکننده رها نشود، تصریح کرد: در استان کرمان حداقل به بهانه بحث اقتصاد مقاومتی درخواست می کنیم وزارتخانه تمام هم و غم را در بحث تعاونی ها در استان بگذارد که در این صورت بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی داریم در کنار متولیان بخش تعاون، کاری که از دستمان ساخته باشد در مجلس برای تعاون انجام دهیم؛ زیرا معتقدیم تعاونی امر ارزشمند، مهم و موثری است.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی افزود: اگر کشاورزی کشوری توسعه پیدا نکند، صنعت نیز توسعه پیدا نمی کند و هر صنعتی که بخواهد در کشور پا بگیرد باید در کنار کشاورزی قرار داشته باشد.

نیکزادی با اشاره به وضعیت اقتصادی خوب شهر بم به علت فعالیت خودروسازی خاطرنشان کرد: بیش از ۸ هزار نفر کارگر در خودروسازی بم کار می کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در خرما به شرکت های تعاونی بسته بندی، فرآوری و … نیاز بسیاری داریم و از نظر تخصصی و بنیه فنی باید تعاونی ها تقویت شوند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *