اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

برداشت انبه کال از باغات هرمزگان آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۷ هزار تن انبه از باغ های این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال تفاوتی ندارد.

بازخبر/   عباس مویدی صبح امروز(۱۳ اردیبهشت ماه) در بازدید از باغات انبه شهرستان میناب، افزود: ۳۰ درصد محصول انبه از اوایل اردیبهشت به صورت کال برداشت می شود که بصورت خانگی و یا در کارخانه های فرآوری به ترشی، شور و سس انبه تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه اکنون هر کیلو انبه در بازار میناب ، ۲۰ هزار تومان بفروش می رسد، تصریح کرد: ارقام محلی انبه شامل آل مهتری، خیاری، کلانفر، کلک سرخ و هلیلی و رقم های خارجی سندری و لانگرا است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میناب اضافه کرد: روستاهای شهوار، تمبانو ، دهوسطی ، فخرآباد ، گلشوار و بازیاری از نقاط مهم تولید انبه شهرستان میناب است.

وی با اشاره به اینکه انبه یا سلطان میوه ها سرشار از ویتامین‌های A، B ،C، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب، پروتئین‌ها، اسیدهای عالی و مواد معدنی است، اظهار کرد: چوب درخت انبه در ساخت وسایل چوبی، مغز هسته آن درتهیه صابون و پوست درخت انبه در صنعت چرم سازی کاربرد دارد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *