ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

ایجاد کمپ همراهی برای واحدهای فناور هرمزگان

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری هرمزگان از اجرای کمپ همراهی برای واحدهای فناور در استان در سال جاری خبر داد و گفت: این کمپ برای توانمند سازی و حمایت هر چه بیشتر از هسته ها و واحدهای فناور که در مرحله پیش رشد هستند به مرحله اجرا در خواهد آمد.

بازخبر/   محمد هادی نیکوفکر در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه رسالت پارک علم و فناوری هرمزگان حمایت از افراد و شرکت های صاحب ایده نوآور و فناور در جامعه است، اظهار کرد: تلاش این مرکز بر این است با تأمین زیرساخت‌های لازم کارآفرینان را در تبدیل ایده‌ها و نتایج پژوهش به محصولات قابل عرضه و رقابت در بازار، یاری رساند. هدف اصلی این مرکز کمک به کاهش ریسک هسته‌های فناور در مراحل پرخطر ابتدایی و بسترسازی لازم جهت ارایه‌ی محصول نهایی می باشد.

وی در ادامه به حمایت های این مرکز از  واحدهای نوآور و فناور مستقر در پارک اشاره کرد و افزود: این حمایت ها در سه بخش عمده شامل خدمات عمومی، خدمات توانمند سازی و خدمات مالی تقسیم بندی می‌شود.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری هرمزگان به حمایت هایی که در بخش خدمات عمومی صورت می گیرد پرداخت و گفت: اختصاص فضای اداری، فضای کار اشتراکی، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی کارآفرینی، اتاق جلسات (VIP)، خدمات تأسیساتی و … از جمله خدمات عمومی هستند که جهت حمایت از شرکت های فناور ارائه می شود و در آینده ای نزدیک فضای کارگاهی مناسبی در اختیار شرکت ها نیز قرار خواهد گرفت.

نیکوفکر، ارائه مشاوره، برگزاری دوره های آموزشی، شرکت در نمایشگاه ها، حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و تجاری، خدمات مالکیت فکری، جلسات انتقال تجربه (بهره مندی از تجربه کارآفرینان موفق)، نظارت و ارزیابی و تسهیل ارتباط با صنایع و سازمان‌ها برای کمک به تجاری سازی و بازاریابی محصولات را از حمایت های مهم و مورد توجه در بخش توانمند سازی شرکت ها عنوان کرد.

وی، به حمایت های مالی و تسهیلاتی پارک علم و فناوری از واحدهای فناور که در سه دوره پیش رشد، رشد و پسا رشد انجام می‌شود اشاره کرد و بیان داشت: مبلغ حمایت پارک در حال حاضر در مرحله پیش رشد ۲۲ میلیون تومان (هفت میلیون تومان از این مبلغ در زمینه‌های مدنظر پارک بلاعوض است و  در مرحله رشد ۲۰۰ میلیون تومان و در مرحله پسا رشد ۴۰۰ میلیون تومان می باشد که این مبالغ در سال جدید نیز افزایش خواهد یافت. این تسهیلات بدون سود بوده و  دوره تنفس از ۶ ماه تا دو سال برای تسهیلات در نظر گرفته می شود. علاوه بر این حمایت های مالی بلاعوض دیگری نیز از شرکت های دوره رشد انجام می‌شود.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد کمپ همراهی برای حمایت از واحدهای فناور مستقر در پارک با همکاری دفتر تجاری سازی پارک از اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت:این کمپ برای توانمند سازی و حمایت هر چه بیشتر از هسته ها و واحدهای فناور که در مرحله پیش رشد هستند به مرحله اجرا در خواهد آمد.

نیکوفکر به جزییات کمپ همراهی پرداخت و عنوان کرد: در این کمپ قرار است مرکز رشد به عنوان متولی و به صورت تخصصی به مدت ۶ ماه کنار و همراه واحدهای فناور قرار گیرد و آنچه که یک تیم برای راه اندازی کسب و کار و توانمند سازی نیاز دارد تحت آموزش قرار گیرد.

وی، برگزاری کلاس ها،کارگاه های آموزشی، مشاوره و خدمات را مهم ترین اقدامات این دوره برشمرد و کلاس ها و کارگاه های این کمپ شامل مفاهیم کسب و کار، طراحی، تحلیل محیط، برنامه ریزی، بازاریابی و سیستم سازی می باشد.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری هرمزگان در همین ارتباط، اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی، تعداد هشت تیم در این کمپ مورد پذیرش قرار گرفته اند که هزینه هر تیم ۶ میلیون تومان است که به صورت بلاعوض مجموعه پارک علم و فناوری متقبل نموده است.

نیکوفکر با بیان اینکه برای اولین بار کمپ همراهی در استان هرمزگان برگزار می شود، ابراز امیدواری کرد: طرح کمپ همراهی برای واحدهای فناور بتواند به عنوان الگوی موفق در سطح کشور معرفی شود، مرحله دوم این کمپ در مهر ماه آغاز می شود.

وی، وظیفه و رسالت اصلی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد را به عنوان یک پل راهگشا و راهبردی میان علم و صنعت دانست و افزود با شناسایی نیازهای فناورانه صنایع امید است زمینه رشد و شکوفایی واحدهای فناور برای تبدیل ایده به محصول نهایی فراهم شده و مورد استفاده جامعه هدف قرار گیرد.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود  به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوانان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان از ظرفیت اشتغالزایی و درآمد زایی بالایی برخوردار هستند و می توانند در این مسیر نقش بسزایی را ایفا نمایند.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۵۵ هسته و واحد فناور در مرحله رشد مقدماتی و رشد و ۱۵ شرکت در مرحله پسا رشد ( موسسات) در پارک علم و فناوری هرمزگان مشغول به فعالیت می باشند.

نیکوفکر بیان کرد: امید است اقدامات انجام شده کارا و اثر بخش بوده و فرهنگ کارآفرینی در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مشارکت همه جانبه مردم استان روز به روز بهتر شود.

مدیر مرکز رشد در پایان گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان از افراد نوآور و فناور که علاقمند به راه اندازی کسب و کار هستند دعوت می کند به پارک علم و فناوری مراجعه کنند و ما در تمام مراحل برای راه اندازی کسب و کار در  کنار آن ها خواهیم بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *