ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در هرمزگان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار استان در سال گذشته افزود: آموزش های ایمنی به صورت حضوری و مجازی برای کارگران و کارفرمایان، بازرسی های مستمر از کارگاه‌ها، الزام تمامی کارفرمایان به بکارگیری مسئول ایمنی، برگزاری کمیته های حفاظت فنی و تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران را از جمله دلایل کاهش حوادث ذکر کرد.

بازخبر/  هادی ابراهیمی صبح امروز(۱۲ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: همچنین در راستای نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در کارگاههای استان و لزوم حفظ و صیانت از نیروی کار، بازرسی‌های مشترک از بنگاههای استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام شده‌ است.

وی بر صیانت از نیروی کار، حمایت از تولید و پایداری بنگاه‌های اقتصادی در استان تاکید و اضافه کرد: با توجه به شرایط تحریم و کرونا، مشکلات واحدها در کمیسیون های کارگری و کارگروه رفع موانع تولید، بررسی و برطرف شده به طوری که استان دارای کمترین بحران کارگری است.

ابراهیمی در ادامه بیان کرد: مهم ترین ویژگی بازار کار استان، افزایش تقاضا برای ورود به بازار کار است به طوری که هرمزگان بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور را در سال گذشته داشت و به نسبت تقاضا نیز فرصت شغلی ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان با اشاره به فعالیت ۲۷۵ تشکل کارگری و کارفرمایی و عضویت بیش از ۳۴ هزار عضو  در استان عنوان کرد: تشکلات کارگری و کارفرمایی بعنوان شرکای اجتماعی و بازوان پرقدرت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند و تعامل شرکای اجتماعی دولت، موجب امنیت شغلی، رونق تولیدات داخلی و بهبود فضای کسب و کار است.

ابراهیمی ادامه داد: کارشناسان روابط کار این اداره کل سال گذشته بیش از ۳ هزار دادخواست را بررسی کردند که حدود ۸۰۰ رای به صورت سازشی حل و فصل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به اینکه پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده، تصریح کرد: به دلیل شرایط حاکم بر کشور و گسترش ویروس کرونا، برنامه‌های این هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی و برخی به شکل مجازی برگزار ‌شد.

وی برگزاری جشنواره امتنان از کارگران، گروه کار و واحد نمونه، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر، عطرافشانی گلزار شهدا، توزیع بسته های سلامت بین کارگران، دیدار نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی با نماینده ولی فقیه در هرمزگان و برگزاری رزمایش همدلی را از مهم ترین برنامه هایی عنوان کرد که در هفته کارگر و با رعایت پروتکل های بهداشتی در هرمزگان برگزار شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *