اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

مراحل تعویض پکینگ برج خنک کاری

تعویض پکینگ برج خنک کاری یکی از مراحل سرویس کولینگ تاور می‌باشد که هر چند وقت یکبار در صورت رسوب‌گرفتی پرکن‌ها برای جلوگیری از کاهش راندمان برج خنک کن انجام می‌شود. پکینگ‌های قدیمی به علت عدم کیفیت یا به کار نبردن مواد رسوب زدا به مرور زمان رسوب گرفتگی پیدا کرده و موجب عدم تبادل در برج‌های خنک کاری می‌شوند. به همین منظور لازم است که هر چند وقت یکبار پکینگ‌ها تعمیر یا تعویض گردند.

بازخبر/ 

دلیل اهمیت تعویض پکینگ برج خنک کاری چیست؟

سطوح خنک کننده از قطعات اصلی و مهم در کولینگ تاور جهت سردسازی سیستم‌های خنک کن میباشد. نحوه عملکرد آنها به این صورت است که سطحی برای جابجایی حرارت، تبادل انرژی و ایجاد تماس بین آب و هوا در برج تشکیل می‌دهند. حالا اگر به هر دلیلی راندمان کاری پکینگ برج خنک کن افت کند نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می‌کند. از جمله دلایل کاهش مکانیزم پرکن‌ها میتوان به رسوب گرفتگی، خوردگی، پایین بودن کیفیت متریال سازنده و اتمام عمر مفید قطعه اشاره کرد. اما اصلی‌ترین علتی که موجب خلل در عملکرد برج یا پکینگ مدیا می‌شود همان رسوب گرفتگی سطوح خنک کاری می‌باشد. تمامی قطعات در طول عمر مفید یک کولینگ تاور احتیاج به بررسی، تعمیرات و یا تعویض دارند.

تعویض پکینگ کولینگ تاور چه مراحلی دارد؟

برای تعویض هر قطعه در برج‌های خنک کن ابتدا باید آن را بررسی کرده تا علت خرابی محصول پیدا شود. در ادامه باید دید که آیا پرکن احتیاج به تعمیر دارد یا دیگر قابل استفاده نیست. اگر پکینگ مدیا رسوب گرفتگی شدیدی را دارا باشد و رسوب زدایی امکان پذیر نباشد نیاز به تعویض دارد و سطوح خنک کننده جدید جایگزین قطعه قدیمی می‌شود. این جایگزینی از تخریب کولینگ تاور و استهلاک اجزای داخلی آن جلوگیری می‌نماید.

در تعویض پکینگ برج خنک کاری توجه به جنس و نوع پرکن بسیار حائز اهمیت است. چرا که با توجه به مدل پکینگ‌ها روش تعویض و تعمیر می‌تواند متفاوت باشد. با توجه به متریال پرکن‌ها مواد اسیدی مخصوص جهت رسوب زدایی استفاده میشود. هر چه کیفیت و استاندارد پکینگ‌ها زیادتر شود در برابر اسید شویی مقاوم‌تر هستند. اگر توان مقابله با اسیدها را یک پکینگ نداشته باشد و تخریب گردد مشکلات متعددی را برای برج خنک کن به وجود می‌آورد. رسوب زدایی باید حتما به موقع انجام شود تا به الکتروموتور برج فشار وارد نکند و موجب خرابی آن نشود.

شرکت برج خنک کننده (گروه کارخانجات CTR) طراح و سازنده تمامی قطعات کولینگ تاور در کل کشور است. همچنین این کمپانی بهترین مهندسان را جهت طراحی، محاسبه، تعویض و تعمیر برج‌های خنک کاری و تمامی قطعه‌های داخلی آن دارد. چنانچه قصد تعویض و خرید پکینگ را دارید با کارشناسان این کمپانی تماس برقرار نمایید.

 

چند نکته در مورد جایگزینی یا تعمیر پرکن‌ها در دستگاه

  1. بازرسی تمامی قطعات برج از جمله پکینگ‌ها هر چند وقت یکبار و به موقع صورت گیرد.
  2. رسوب زدایی مناسب عمر سطوح خنک کننده را افزایش می‌دهد و دیرتر احتیاج به تعویض پیدا میکند.
  3. استفاده از رسوب زداها هزینه اسیدشویی را کاهش می‌دهد.
  4. پکینگ نت اسپلش به راحنی با جت واشر تمیزه میگردد و مناسب آب چاه (یا آب سخت) میباشد.
  5. مراحل تعویض پکینگ برج خنک کن و مونتاژ درست آن حتما باید توسط تکنیسین‌های با تجربه انجام گردد.

 

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *