آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تشریح کرد

آخرین وضعیت تولید واکسنهای ایرانی کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و اقدامات انجام شده جهت تامین و تولید واکسن را تشریح کرد.

بازخبر/دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه شست و پنجمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امروز بحث‌های مختلفی در جلسه مطرح شد اما محور این بحث‌ها بررسی وضعیت ایران و دنیا بود و بویژه مباحث مهمی پیرامون واکسن شکل گرفت و مروری بر میزان واکسیناسیون و تولید و وارادت آن داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه تولید داخلی به مراحل خوبی می‌رسد. واکسن شفافارمد یا همان واکسن کووایران برکت در آستانه ورود به فاز سوم است و ان شاءلله اگر با موفقیت به اتمام برسد ما می‌توانیم دیگر از این شرکت‌ها واکسیناسیون را به طور کامل دریافت کنیم و  واکسیناسیون سریع انجام شود.

رییسی ادامه داد: واکسن موسسه رازی در آستانه ورود به  فاز دو و واکسن وزارت دفاع هم که به اسم میلاد دارو نور تولید می‌کند در آستانه ورود به فاز دوم است. از طرفی واکسن تولید مشترک  انستیتو پاستور در آستانه ورود به فاز سه است. واکسن سیناژر هم در مرحله اخذ تاییدیه کمیته بالینی است‌. این خبر خوبی است که نشان دهنده مراحل امیدوار کننده واکسن تولید داخل است و سازمان غذا و  دارو تاییدیه لازم را بر اساس کارآزمایی بالینی بدهد. امیدواریم یک یا دو واکسن ساز از تیرماه به شکل انبوه واکسن در اختیار ما بگذارند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *