اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

در حال کنترل پیک کرونا در هرمزگان هستیم/عادی انگاری مهمترن خطر در افزایش ابتلاست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: اصرار بر انجام سفرها، برگزاری مراسم ها و گروهی از مردم که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند موجب شکل گیری خیز جدید بیماری و شرایط موجود در استان شد.

بازخبر/  دکتر محمود حسین پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: هرچند شرایط در استان ما شرایط افزایشی است ولی هنوز نسبت به کشور با فاصله بسیار توانسته ایم پیک را کنترل کنیم بخاطر اینکه هم بیمارستان‌های ما آمادگی دارند و هم در حوزه بهداشت بحث غربالگری، پیگیری و مراجعه به درب منازل مردم جهت پیگیری موارد مثبت به خوبی انجام شده است.

وی تصریح کرد: مهمترین مشکل ما برگزاری عروسی ها است که به شکل گسترده در سراسر استان اتفاق می افتد اکثر مراسم عروسی در منازل و روستا ها برگزار شده است، پیشنهاد ما در شرایطی که وضعیت استان نرمال بود این بود که حتی المقدور از تالارها با رعایت فاصله گذاری و پروتکل ها استفاده شود اما متاسفانه یک نوع عادی انگاری در بین مردم اتفاق افتاد که موضوع کرونا حل شده و با آمدن واکسن دیگر مشکلی نخواهد بود که این امر موجب خیز جدید بیماری در استان شد.

رئیس مرکز بهداشت استان اظهار کرد: با تجربه تابستان سال گذشته با مشکلات زیادی بر خلاف کل کشور روبرو هستیم، همچنین نگران ایام ماه مبارک رمضان و دورهمی های شبانه با برگزاری آئین ها و مراسمات ویژه این ماه در شب ها به خصوص در غرب استان هستیم.

حسین پور بیان کرد: فقط و فقط مردم نه تنها برای کار ضروری بلکه کار حیاتی از خانه خارج شوند این دو و یا سه هفته آینده بسیار مهم و حیاتی است، گسترش ویروس در سطح استان بسیار بالا است در همه گروهها و مشاغل نسبت به یک سال گذشته بیشترین گسترش ویروس در سطح استان داشتیم و این یک رکورد بی سابقه است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *