اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
با تشریح علل ایجاد محدودیت برای مشاغل غیرضرور

قاضی‌زاده هاشمی: مردم از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها خودداری کنند

نایب رئیس مجلس با تاکید بر ضرورت محدودسازی فعالیت‌ها در خیز بیماری کرونا، خواستار تبعیت مردم از اصول بهداشتی و همچنین عدم حضور آنها در تجمعات و خصوصا دورهمی‌ها شد.

بازخبر/سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای تعطیلی مشاغل غیرضرور در جریان اوج‌گیری مجدد کرونا اظهار کرد: همه‌گیری کرونا چالش‌های بزرگی را در ابعاد مختلف ایجاد کرد و در همین راستا با دستورالعمل‌های موجود برای محدودسازی کشور در رنگ‌بندی‌ها، حوزه اقتصادی کشور و به تبع آن اصناف دستخوش مشکلات عدیده‌ای شدند. رنگ‌بندی‌های فعلی از فرمول‌هایی تبعیت می‌کند که کارشناسان وزارت بهداشت متولی آن هستند و طراحی چنین الگویی ریشه علمی و آماری داشته و در نهایت بومی سازی شده است.

وی افزود: ما در طول پاندمی کووید ۱۹ شاهد آن بودیم، که دستورالعمل‌ها به تدریج با تحقیقات و بررسی‌های بیشتر به روز رسانی و تغییر یافته و در خصوص چنین تقسیم‌بندی‌هایی می‌توان با بررسی بیشتر، مشاغل را در قالب طرح‌هایی در جهت کاهش آسیب اقتصادی هدایت کرد. می‌توان مشاغل را بر اساس کم‌خطر و پرخطر با عوامل تاثیرگذار در نشر بیماری تعریف و دستورالعمل‌های فعلی را مورد بازنگری قرار داد. طرح‌هایی همچون مشاغل دوستدار شهر سالم و یا دوستدار سلامت می‌تواند تحولی در بحث رنگ‌بندی‌ها ایجاد کند.

این عضو ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: یادآوری می‌شود، در خیز بیماری، محدودسازی فعالیت‌ها ضروری به نظر می‌رسد و در کنترل تشدید بحران کمک‌کننده بوده و نیاز به همنوایی دولت و مردم دارد. تشدید محدودیت‌ها در چنین مقاطع زمانی نیز قاعده‌مند است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در پایان با توجه به موج جدید بیماری در کشور که سوش جدید ویروس در حال چرخش است، از همه هموطنان گرامی خواستار تبعیت از اصول بهداشتی بوده و با عدم حضور در تجمعات به هر شکل ممکن خصوصا دورهمی‌ها که بیشترین نقش را داشته، خادمین خود را در کنترل این موج یاری کنند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(1)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *