ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

شش شهرستان هرمزگان قرمز شد/تعطیلی مراکز خرید و فروش، بوستان‌ ها و مراکز تفریحی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان، محدودیت‌های متناسب با وضعیت قرمز، نارنجی و زرد شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان را اعلام کرد.

بازخبر/علی رئوفی صبح امروز(۱۹ فروردین ماه) با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان هرمزگان، عنوان کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، قشم، بندرخمیر و پارسیان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های حاجی‌آباد، رودان و جاسک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بستک، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، فعالیت مشاغل گروه دو، سه و چهار ممنوع است و همچنین در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی فعالیت مشاغل گروه سه و چهار و در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد فعالیت مشاغل گروه چهار ممنوع است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: مشاغل گروه دو شامل بوستان‌ ها و مراکز تفریحی به طور کامل، پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ که اصطلاحا به آنها مال می ‌گویند و بازارهای موقت شامل بازارهای روز و محلی است که باید در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز تعطیل باشند.

رئوفی تصریح کرد: همچنین، مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌ های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم ‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش، آتلیه ‌های عکاسی، آژانس‌ های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران و کافی شاپ، باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

وی گفت: مراکز فروش ملزومات و تجهیزات بدنسازی و ورزشی، فروشندگان طلا و جواهر، فروش کالاهای دست دوم و سمساری و آموزشگاه‌ های رانندگی، نیز مشاغل گروه دو هستند که باید در شهرهای قرمز تعطیل باشند.

جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مشاغل گروه سه که در شهرهای قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند، شامل تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌ های ورزشی، چایخانه ‌ها و قهوه ‌خانه ‌ها که در کل ساعات شبانه روز باید تعطیل باشند و همچنین، آموزشگاه ‌های موسیقی و زبان با حضور ده نفر و موزه‌ ها و تئاتر و مهدهای کودک نیز باید در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل شوند.

رئوفی با اشاره به دورکاری دو سوم کارکنان ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، اظهار داشت: در این شهرستان‌ها دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به‌وجود نیاید و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به دورکاری پنجاه درصد کارکنان ادارات در شهرستان‌های دارای وضعیت نارنجی، اضافه کرد: در این شهرستان‌ها ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول نسبت به کاهش حضور تا ۳‏/۱ (یک سوم) کارکنان خود اقدام کنند و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان ادارات در شهرستان‌های دارای وضعیت زرد، بیان داشت: در این شهرستان‌ها کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات شهر ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

رئوفی تصریح کرد: همچنین ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان های وضعیت قرمز و نارنجی و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ به سایرشهرها ممنوع است.

وی ادامه داد: ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان های استان هرمزگان، از ساعت ۲۲ الی سه بامداد، اعمال می‌شود.

جانشین و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: با توجه به خطر جدی ویروس و بیماری کرونا، مردم شریف هرمزگان با جدیت و برای پیشگیری از این بیماری تمامی دستورالعمل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و خودداری از هرگونه تجمع و مراسمات عروسی، ختم، دورهمی و مهمانی را رعایت کنند.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *