ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

کاهش بارندگی و گرم شدن هوا علت کاهش تولید گندم هرمزگان

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: امسال سطح زیرکشت گندم در استان ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار است و هزار هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

بازخبر/رضا امیری زاد صبح امروز(۱۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۴۵ هزار تن گندم در استان برداشت شود که نسبت به پارسال ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش دارد، افزود: خشکسالی، کاهش بارندگی و گرم شدن هوا از مهمترین عوامل کاهش تولید گندم در استان است.
مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: کیفیت گندم تولیدی استان مناسب است و فقط عملکرد تولید کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان حاجی آباد قطب تولید گندم در استان است و شهرستان‌های رودان، میناب، پارسیان و بستک از دیگر مناطق تولید گندم هستند، اظهار کرد: برداشت گندم تا خرداد ادامه دارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اضافه کرد: همزمان با برداشت گندم خرید تضمینی این محصول نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس مصوبه هیات دولت هرکیلوگرم گندم معمولی به قیمت چهارهزار تومان و گندم دوروم به قیمت تضمینی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد:  امسال ۱۵ مرکز خرید تضمینی گندم در استان در نظر گرفته شده است.

امیری زاد عنوان کرد: ۷ مرکز در شهرستان حاجی آباد، دو مرکز در شهرستان بندرعباس، دو مرکز در شهرستان میناب، دو مرکز در شهرستان رودان، یک مرکز در شهرستان پارسیان و یک مرکز در شهرستان بستک فعال است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در مدت ۴۸ ساعت پول خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شود، اضافه کرد: خرید تضمینی گندم تا پایان تیر ادامه دارد و پارسال ۵۲ هزار تن گندم در استان برداشت شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *