ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

مطالعات طرح «سیمکارت دانش آموزی» نهایی شد/ امکان تنظیم دسترسی ها از سوی والدین

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن مطالعات طرح سیمکارت دانش آموزی خبر داد و اظهار کرد: سیمکارت دانش آموزی ویژگی هایی دارد که بر اساس آن امکان محدودکردن دسترسی‌ها و تنظیم گری را به والدین می‌دهد.

 بازخبر/محمود حبیبی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حوزه سیمکارت دانش‌آموزی با همکاری وزارت ارتباطات فعالیتی را شروع کردیم که در مرحله مطالعه آن هستیم و این طرح به زودی نهایی خواهد شد اظهار کرد: مصونیت دانش‌آموزان از آسیب‌های فضای مجازی علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، دغدغه اولیا هم هست.

وی افزود: هدف از سیمکارت دانش‌آموزی این است که محیطی امن برای دانش‌آموزان ایجاد شود. بسیاری از اولیاء این دغدغه را دارند که با ایجاد شبکه شاد و استفاده از فضای مجازی ناچار هستند تجهیزات هوشمند متصل به شبکه اینترنت را در اختیار فرزندان خود قرار دهند که ممکن است آسیب‌هایی به همراه داشته باشد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باید فضایی را فراهم کنیم که به این دغدغه پاسخ دهیم گفت: ویژگی‌هایی برای نظارت و کنترل فعالیت‌های دانش‌آموزان بر این سیمکارت تعبیه خواهد شد که دسترسی‌ها را کنترل می‌کند و والدین می‌توانند در محدود کردن دسترسی‌ها نقش داشته باشند و به نوعی تنظیم‌گری کنند.

حبیبی همچنین با اشاره به تفاهم با وزارت ارتباطات در سال گذشته و اتصال حدود ۷۰ هزار مدرسه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت به صورت رایگان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم شبکه خاص برای وزارت آموزش و پر ورش داشته باشیم که بسیاری از سرویس‌ها روی همین شبکه ارائه شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *