ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

درصد کشندگی ویروس کرونای انگلیسی چقدر بیشتر است؟

مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران گفت: وقتی شیوع و تعداد افراد مبتلا شده بیشتر باشد به همان نسبت می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، مثلا ممکن است میزان مرگ و میر انگلیسی و ووهان چینی یکی باشد اما وقتی ویروس کرونای انگلیسی بیشتر مبتلا کند مرگ و میر نیز بیشتر خواهد بود.

بازخبر/دکتر محمدرضا حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به تفاوت اساسی میان کرونا انگلیسی با غیرانگلیسی، اظهار کرد: انتقال کرونای انگلیسی سریع‌تر و بیشتر است اما از لحاظ عفونت‌زایی و علائم فرق زیادی ندارند.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ  شدت عفونت و علائمی که دارد تقریبا همانند کرونای معمولی است و اقداماتی هم که انجام می‌دهند یکسان است، تصریح کرد: تا به امروز در خصوص عوارض بیشتر ویروس انگلیسی نسبت به مورد قبلی، اطلاعاتی منتشر نشده است اما وقتی که کرونای انگلیسی شیوع و آلودگی بیشتری ایجاد می‌کند قطعا به همان نسبت، افراد بیشتری درگیر می‌شوند و ورودی بیمارستان و بستری نیز افزایش می‌یابد، همچنین میزان مشکلاتی که ایجاد می‌شود نیز بیشتر خواهد بود.

مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران، خاطرنشان کرد: اگر در اثر کرونای انگلیسی فوتی هم صورت می‌گیرد به دلیل مبتلا شدن است اما از اینکه درگیری ریوی بیشتر بوده و یا از شدت بیشتری برخوردار باشد تاکنون چیزی اعلام نشده است.

حق شناس گفت: افرادی که برای آزمایش کرونای انگلیسی اقدام می‌کنند کسانی هستند که ممکن است سفر خارجی داشته باشند و یا شدت بیماری به گونه‌ای باشد که به سوژه انگلیسی مشکوک شوند سپس درخواست داده تا از لحاظ کرونای انگلیسی مورد برسی قرار می‌گیرند.

متخصص ویروس‌شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اینکه درصد کشندگی و ابتلای بالای این ویروس صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: وقتی شیوع و تعداد افراد مبتلا شده بیشتر باشد به همان نسبت می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، مثلا ممکن است میزان مرگ و میر انگلیسی و ووهان چینی یکی باشد اما وقتی ویروس کرونای انگلیسی بیشتر مبتلا کند مرگ و میر نیز بیشتر خواهد بود و
به دلیل ابتلای بیشتر افراد بیشتری درگیر خواهند شد، به بیمارستان مراجعه خواهند کرد و به همان نسبت مشکلاتی را خواهند داشت.

مسئول آزمایشگاه کرونای مازندران در پاسخ به اینکه ممکن است واکسن‌هایی که ساختند در مقابل این بیماری کارایی نداشته باشند، خاطرنشان کرد: تا الان چنین چیزی گفته نشده، چون معمولا اگر جهش در ناحیه‌ای از این نوع ویروس اتفاق بیافتد آنتی بادی برای آن ساخته می‌شود اما تا به حال نگفتند که واکسن هایی که داریم برای این ویروس ناکارآمد است بلکه گفته شده اثر بخش هم است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *