چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس

نتایج مطالعه روی چند واکسن کرونا اعلام شد

مشاور وزیر بهداشت نتایج مطالعات در حال انجام بر روی چند واکسن کرونا را اعلام کرد.

بازخبر/دکتر جمشیدی در نشستی با خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز مطالعات بالینی فاز ۲ و ۳ واکسن کووایران برکت با بیان اینکه خداوند را شاکریم که به همت دانشمندان جوان، مشارکت داوطلبین و حمایت گسترده ستاد اجرایی فرمان امام فاز اول مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت با موفقیت سپری شد گفت: از امروز فاز دو و سوم کارآزمایی بالینی شروع شده است.

وی افزود: اما علاوه بر واکسن پلتفرم غیرفعالی که اکنون فاز دو و سه آن را شروع می کنیم، در ستاد اجرایی همزمان پروسه تولید واکسن را جلو بردیم و بعد از ۸۳ روز حدود ۸۳ درصد از فاز آماده سازی ساختمان در بخش صنعتی پیش رفته و سایت تولید در بخش نیمه صنعتی هم کاملا آماده است و تولید از امروز شروع شده است.

جمشیدی با بیان اینکه تجهیزات در سایت تولید صنعتی در حال نصب است و امیدوار هستیم در زمانبندی مشخص شده کار را عملیاتی کنیم گفت: کار در بخش نرم افزاری و تحقیق و توسعه بسیار خوب پیش می رود. بنابراین در مجموع درباره واکسنی که امروز شاهد فاز ۲ و ۳ آن هستیم هم در بخش تولید و هم در بخش تحقیق و توسعه کار خوب پیش می رود.

مشاور وزیر بهداشت افزود: کار دیگری که در ستاد اتفاق افتاد تولید واکسن «دی ان ای» است که تکنولوژی بسیار پیشرفته ای دارد. مراحل تحقیقاتی واکسن دی ان ای روی حیوان انجام شده و نتایج خوبی داشته و خوشبختانه پروژه ای که چهار سال قبل برای تولید واکسن شروع کرده بودیم امروز دقیقا با واکسن دی ان ای هماهنگ شده است و تا پایان فروردین امکان تولید دهها هزار دوز واحد واکسن دی ان ای وجود دارد.

وی ادامه داد: پروپوزال واکسن دی ان ای را به سازمان غذا و دارو ارسال کرده ایم. درباره واکسن «ام آر ان ای» که همان واکسنی است که فایزر آمریکا هم دارد می سازد خوب جلو رفته ایم و روی حیوان بسیار خوب جواب داده است و پروپوزال تست انسانی اش را به سازمان غذا و دارو ارائه داده ایم و امید است تایید و کار شروع شود.

جمشیدی با بیان اینکه نهایتا یک کار خوب دیگری در کشور ما اتفاق افتاد که تهیه واکسن از سلول مزانشیم است گفت: این کار در دنیا کمتر انجام شده اما چون در ایران تجربه خوبی روی سلول درمانی داشتیم این پروژه را هم روی موش و هم میمون انجام دادیم که نتایج خوبی داشته و امید است بتوانیم این کار جدید را هم انجام دهیم.

مشاور وزیر بهداشت افزود: نگرانی درباره این نوع واکسن این بود که هسته سلول بعدا مشکلاتی را روی بدن ایجاد کند که با یک متدلوژی خوب هسته سلول ها از بین رفت و «پروتئین اس» روی این سلول ها بیان شد که در حقیقت مشخصه ویروس کروناست و امیدوار هستیم مسیر جدیدی روی بشر باز کند.

جمشیدی افزود: در نظرسنجی ها ۷۵ درصد مردم گفته اند آماده تزریق واکسن کووایران برکت هستند و این اعتماد دارد بیشتر می شود.

به گفته وی تا کنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن خارجی وارد ایران شده و این روند ادامه خواهد یافت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *