ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

صحبت‌های ۳ داوطلبی که واکسن “کووپارس” را تزریق کردند

سه داوطلب تزریق کننده واکسن رازی کووپارس ضمن اشاره به ایمن بودن این واکسن و عدم بروز عارضه‌ای در مرحله اول دریافت این واکسن، توصیه کردند که سایرین هم اعتماد کرده و برای فازهای بعدی این مطالعه ثبت نام کنند.

    بازخبر/ دکتر نوفلی_ پزشک عمومی و متخصص ژنتیک مولکولی یکی از داوطلبان پیش قراول دریافت واکسن کووپارس در نشست خبری کارازمایی بالینی این واکسن، گفت: من با توجه به اینکه در طول یکسال گذشته فرصت همکاری با این گروه را داشتم، ترجیح دادم که بالاترین دوز واکسن را دریافت کنم. بالاترین دوز این واکسن دو روز قبل به من تزریق شد.

وی افزود: بعد از ۲۴ ساعت که تحت مراقبت از طرف پزشکان بودم، عوارضی نداشتم و ۲۶ ساعت بعد از تزریق واکسن حتی کوه رفتم. اطمینان می‌دهم که هیچگونه عارضه‌ای اعم از عوارض موضعی مانند درد، خارش و… عوارض سیستمی مانند تب، افزایش یا کاهش ضربان قلب، فشار خون و… عوارض گوارشی شامل تهوع، اسهال و استفراغ و عوارض عصبی و… را به هیچ وجه نداشتم.

نوفلی ادامه داد: من ۳۰ سال در زمینه تولید واکسن با موسسه رازی همکاری می‌کنم و این اطمینان را به مردم می‌دهم که این واکسن بی‌ضرر است و طی یکسال گذشته ایمنی‌زایی آن بر روی پنج حیوان اعم‌ از موش، خرگوش،خوکچه هندی، میمون و رات بررسی شده و نتایج آن به طور کامل ثابت شده است.

وی گفت: واکسن‌های انسانی رازی ۵۰ تا ۶۰ سال است که در اختیار مردم است. سرم‌های درمانی علیه مار و عقرب و… سالهاست که در اختیار مردم است و این اطمینان را می‌دهم‌ که این واکسن تاکنون طبق نتایج کاملا ایمن است.

امیرحسین امانپور یکی دیگر از داوطلبانی که واکسن کووپارس را دریافت کرده است، با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از دریافت واکسن کووپارس که حدود هشت روز قبل بود، تا کنون هیچ علائمی نداشتم و رضایت دارم.
وی افزود: متخصصین ما و پزشکان‌مان جزو سرآمدترین‌ها هستند و در حوزه بهداشت و درمان و واکسن، ایران بهترین و باتجربه‌ترین محققین را دارد. خصوصا موسسه رازی که ۱۰۰ سال سابقه در این حوزه دارد و خودمان و خانواده‌هایمان واکسن‌های این موسسه را دریافت کرده‌ایم.

پرستو جلالی_ دانشجوی دامپزشکی یکی دیگر از داوطلبینی است که واکسن کووپارس را دریافت کرده و گفت: سه شنبه هفته قبل واکسن را دریافت کردم، هیچ علائمی نداشتم، شرایطم نرمال بود و هیچ مشکلی ندارم.

وی افزود: من از قبل با موسسه رازی آشنایی داشتم و تحقیق کرده بودم. بحث کرونا و پاندمی که مطرح شد، تحقیق کردم و دیدم‌که ما ۹۰ درصد واکسن های کودکی‌مان را از رازی دریافت کردیم. پس چه بهتر که در کارازمایی بالینی این واکسن شرکت کنم و در سایت ثبت نام کردم.

وی گفت: همه واکسن‌هایی که از کودکی دریافت کردیم، ایرانی است و تاکنون مشکلی نداشته‌اند. بنابراین باید حالا هم به دانشمندان‌مان اعتماد کنیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *