ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

قیمت روغن افزایش نمی یابد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: افزایش تقاضای روغن به علت نگرانی از افزایش قیمت است، در حالی که قیمت روغن افزایش نخواهد یافت.

 بازخبربه گزارش خبرآنلاین، سعید صارمی با بیان این مطلب در یک برنامه تلوزیونی در مورد وضعیت ذخایر روغن خام و تولید روغن نباتی در کشور،اظهار کرد: نیاز ماهانه کشور به روغن خام حدود ۱۵۰ هزار تن است که آذرماه امسال هر ماه ۱۸۰ هزار تن روغن خام به بازار ترزیق شده است و در اسفند ماه این رقم به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت افزود: تا ۱۵ اسفند حدود ۱۰۰ هزار تن از روغن خام توزیع و تولید شده و بقیه آن نیز تا پایان سال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۲۰۰ هزار تن حدود ۲۵ هزار تن هم به بخش صنف و حدود ۳۵ هزار تن نیز به بخش صنعت تخصیص یافته است، لذا این نوید را می‌دهیم که روغن مورد نیاز ماه رمضان هم با همین برنامه‌ریزی تامین می‌شود.

صارمی افزود: همچنین به سازمان‌های صمت استان‌ها اعلام شده تا نیاز کامل آنها تامین شود، به شرط اینکه کارخانجات تولید و در شبکه‌هایی که سازمان صمت اعلام می‌کند، توزیع کنند.

وی بیان کرد: با ارائه تاییدیه باز هم روغن خام مورد نیازشان تامین می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی  توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت خاطر نشان کرد: اگرچه به جای ۱۵۰ هزار تن روغن ۲۰۰ هزار تن روغن توزیع می‌شود، اما ترس و نگرانی مردم از افزایش قیمت روغن نباتی موجب افزایش تقاضا شده است.

صارمی گفت: قیمت روغن نباتی افزایش نمی‌یابد، ضمن اینکه ارز ترجیح واردات روغن خام نیز تا سال دیگر پابرجاست.

وی بیان کرد: ذخایر روغن خام مکفی است و ۶ ماه ذخیره داریم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *