ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

ایجاد یک میلیون شغل در کشور از عهده دولت خارج است

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی هم در حوزه اشتغال و هم در حوزه اموزش در جامعه زبانزد است گفت: با توجه به ضرورت ایجاد یک میلیون شغل در کشور، این مهم از عهده و توان دولت خارج است بنابراین باید از ظرفیت های نهادهای توانمندی مثل جهاد دانشگاهی باید بیش از پیش استفاده کنیم.

 بازخبر  احمد مرادی در بازدید از غرفه ی جهاد دانشگاهی در نمایشگاه ایران اجوتک، با اشاره به اینکه این نهاد با کمترین بودجه بیشترین خدمات را در حوزه های مختلف علمی پژوهشی و فرهنگی و بویژه اشتغال و کارآفرینی به کشور و جامعه ارائه داده است، تصریح کرد: ایجاد اشتغال از عهده دولت خارج است بنابراین بهترین روش ایجاد اشتغال، توجه به توسعه کارآفرینی است که این وظیفه مهم می تواند از طریق جهاد دانشگاهی و توسعه مهارت و مهارت آموزی در بخش های مختلف می تواند به نتیجه برسد.

وی با اشاره به طرح های موفق جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال دانش آموختگان و همچنین توسعه مشاغل خانگی در کشور خاطرنشان کرد: مهمترین نیاز جامعه توجه به مهارت آموزی،ایجاد اشتغال و تولید محصول با هدف متصل شدن به بازار فروش است بنابراین انتظار داریم زنجیره و شبکه کامل کارآفرینی،اشتغال و بازار توسط دستگاه های دست اندرکار طراحی و شکل بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی بر توانمند سازی زنان،جوانان و دانش آموختگان دانشگاه ها اساره کرد و گفت: یکی از انتظاراتی که نمایندگان دارند این است که مشاغل خود و کوچک و متوسط جدی گرفته شود و حمایت های جدی برای خود اشتغال شدن فراهم گردد و در این زمینه جهاد دانشگاهی در سراسر کشور می تواند نقش آفرین باشد.

مرادی افزود: اشتغال در بخش صنعت مثل حوزه پتروشیمی هزینه بسیار بالایی را می طلبد درحالی که مشاغل کوچک با آموزش ها و توانمند سازی مخاطبان می تواند شرایط بسیار مناسبتری را باهزینه ارزان فراهم کند.

وی در ادامه بر توسعه انرژی های نو اشاره کرد و افزود: رویکرد مجلس شورای اسلامی در کمیسیون انرژی مجلس توجه به توسعه انرژی های نو با استفاده از انرژی های تجدید پذیر مثل باد،آب دریاها و استفاده از انرژی خورشیدی است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درخصوص سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در تولید برق کشور ادامه داد: اگرچه در برنامه ششم توسعه کشور رونق انرژی‌های تجدیدپذیر به دولت‌ها تاکید شده است اما هنوز خلاءهایی بسیاری پیش پای رونق این انرژی پاک وجود دارد چراکه بروکراسی اداری مانع از تمایل بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در این حوزه شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی معتقد است عدم ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی مانند خرید تضمینی برق از تولیدکننده از دیگر عوامل رونق نگرفتن انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور است.

مرادی اضافه کرد: در صورت رونق انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید برق از  این طریق، ثروت و اشتغال قابل ملاحظه‌ای در کشور ایجاد می‌شود چراکه رونق این انرژی‌ها تولید و صادرات را به دنبال دارد و گسترش تولید و صادرات به معنای دستیابی به اشتغال و ثروت است.

به گزارش ایسنا، همچنین سهیل دادخواه، سرپرست اداره کل نظارت و گسترش مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی، اهداف و برنامه های جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش، توانمندسازی و اشتغال را تشریح کرد و اعلام کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر مهترآموزش سربازان، طرح ملی مشاغل خانگی و … طرح جدیدی را برای اشتغال پنج هزار نفر در حوزه علوم انسانی را طراحی و تدوین نموده کهدر صورت حمایت لازم این طرح اجرایی خواهد شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *