توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

۳ درخواست مهم سازمان نظام پرستاری برای حمایت از پرستاران خط مقدم مقابله با کرونا

تسنیم نوشت: رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری ضمن تأکید بر لزوم تسریع بررسی پرونده شهدای مدافع سلامت جامعه پرستاری، خواستار حمایت بیشتر از پرستاران شاغل در بخش‌های کرونا شد.

بازخبر/شمس الدین شمس در اولین مراسم ملی گرامی‌داشت شهدای مدافع سلامت پرستاری که صبح امروز با همکاری سازمان نظام پرستاری، بسیج جامعه پزشکی و وزارت بهداشت در تهران برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت زینب کبری (س) و گرامی‌داشتن یاد شهدای مدافع سلامت و جامعه پرستاری اظهار داشت: پرستاران قهرمانان جامعه امروز ما هستند؛ شهیدانی که از جان خود گذشتند تا جان مردم کشور را حفظ کنند.

وی افزود: متأسفانه هنوز به برخی از پرونده‌های شهدای مدافع سلامت رسیدگی نشده است؛ از مسئولین عزیز کشور انتظار داریم که روند بررسی پرونده مدافعان سلامت را تسریع کنند تا شرمنده خانواده این عزیزان نباشیم.

رئیس شورای عالی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در چند ماه گذشته پرستاران بارداری را از دست دادیم که این اتفاق برای ما و مردم و خانواده آن‌ها جانسوز بود؛ اگرچه خوشبختانه در روزهای اول کرونا بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شد مبنی بر اینکه پرستاران باردار نباید در بخش‌های کرونا کار کنند اما باید قاطعانه و جدی از اشتغال پرستاران در بخشهای کرونا جلوگیری و بررسی شود که پرستاران بارداری که در این مدت به شهادت رسیدند در کدام بخش‌ها به‌کار گرفته شده بودند.

شمس گفت: پرستاران زیادی در این مدت به کرونا مبتلا شدند و اغلب آنها در این مدت بهبود یافتند؛ تعدادی از این عزیزان به شهادت رسیدند اما تعدادی از پرستاران دچار آسیب جسمی شده‌ و سلامت جسمی خود را از دست داده و دچار عوارض پایداری شده‌اند؛ تقاضای من این است که پرستاران آسیب دیده از کرونا مشمول قوانینی شبیه ایثارگری شوند زیرا سلامت جسمی خود را از دست داده‌اند و ممکن است مانند گذشته قادر به کار کردن نباشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *