توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
سرپرست مرکز علمی کاربردی دانشگاه جهاددانشگاهی هرمزگان:

راه اندازی رشته های مرتبط با تولید محصولات خرما در هرمزگان را دنبال می کنیم

سرپرست مرکز علمی کاربردی دانشگاه جهاددانشگاهی هرمزگان گفت: با توجه به اینکه استان هرمزگان یکی از قطب های تولید خرمای صادراتی کشوراست، نیازمند ایجاد رشته های دانشگاهی در این حوزه است که بنا داریم با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به این مهم اقدام کنیم.

بازخبر/  بیژن خشنود در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه جهاددانشگاهی هرمزگان دارای اولین مرکز نوآوری و شکوفایی در حوزه فرآورده های خرما است، افزود: فرآوردی و بسته بندی خرما تاثیر به سزایی در افزایش درآمد باغداران خواهد داشت و راه اندازی رشته های دانشگاهی در این زمینه از ضروریات توسعه کیفیت محصولات خرمایی است.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان از پتانسیل و جایگاه خاصی در تولید خرما برخوردار است گفت: خرماهای مردا سنگ، خاصویی، برهی، مجول، کریته، پیارم، زاهدی، شاهانی، دیری، آل مهتری، مضافتی، خنیزی، زرک و کلک سرخ از مرغوب‌ترین ارقام خرما در استان هرمزگان به شمار می‌رود که پتانسیل قوی تجاری و صادراتی نیز دارند.

خشنود تاکید کرد: با توجه به اینکه خرمای استان هرمزگان ازنظر کیفیت، به خصوص در رقم پیارم رتبه دوم جهان را دارد پس باید به شیوه های جدید بسته بندی و شناسایی و بازاریابی این محصول توجه داشت تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شود و از این رو رویدادهای استارتاپ خرما میتواند در تسریع این امر کمک بهینه ای در جذب سرمایه‌گذاران و رشد این حیطه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری رویداد استارت آپی مجازی صنعت خرما در استان هرمزگان گفت: این رویداد استارتاپی بسته بندی و فرآوری خرما به همت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هرمزگان و با همکاری مرکز رشد واحدهای فناور و مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان هرمزگان برگزار شده است.

سرپرست مرکز علمی کاربردی دانشگاه جهاددانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: با امید اینکه بتوان از ایده های نوین و خلاقانه  که در مورد آن تحقیق و پژوهش شده را شناسایی کرده تا به دانش روز تبدیل شود اقدام  به  برگزاری استارت‌آپ‌ها سه روزه بسته بندی خرما کرده است.

به گزارش ایسنا، اول استارت آپ بسته بندی و فرآوری خرما با حضور خسروانی، معاون اشتغال و خود کفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان، سالکی، رئیس راهبردی شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان و خشنود، رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، مظفر، مدیر اجرای مرکز رشد جهاد دانشگاهی و جمعی از اساتید و دانشجویان و مد جویان کمیته امداد صاحب ایده به صورت آنلاین، در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی بندرعباس برگزار شد. میان ۳۰ ایده ارائه شده به دبیرخانه مرکز رشد جهاددانشگاهی ۱۳ ایده بر گزیده شده و به مرحله دوم که همان تعیین بوم کسب و کار است راه یافته اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *