توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

مصوبه معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری به کجا رسید

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری محصور مانند کیش که امکان کنترل مبادی ورودی و خروجی در آن وجود دارد، برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

بازخبر/ سید احسان خاندوزی شب گذشته(هشتم اسفندماه) در نشست با اعضای مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، با تاکید بر نقش مهم سرمایه گذاران بخش خصوصی در رشد و ارتقا مناطق آزاد خواستار پیگیری جهت ایجاد معاونت تسهیل کسب و کار در چارت سازمان منطقه آزاد کیش برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش شد.

وی اظهار کرد: این اقدام می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق آزاد و نیز شهرهای کشور باشد.

نایب رییس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ذکر توضیحاتی درباره مصوبه مالیات بر ارزش افزوده و حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری و اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: پس از بررسی مجدد و انجام اصلاحات، این مصوبه برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال شده است.

وی بیان کرد: طبق مفاد این مصوبه و در صورت تصویب در شورای نگهبان، مناطق آزاد محصور مانند کیش که امکان کنترل مبادی ورودی و خروجی در آن وجود دارد، کماکان از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار خواهند بود.

خاندوزی با اشاره به عضویت خود در هیئت مقررات زدایی، از فعالان اقتصادی کیش و سایر مناطق آزاد درخواست کرد مشکلات خود در این زمینه را جهت بررسی به این هیئت ارجاع دهند.

به گزارش ایسنا، تعیین مدت ساخت برای پروژه ها و اخذ جرایم تاخیر در تکمیل پروژه بدون کار کارشناسی دقیق و در نظر گرفتن مشکلات خاص جزیره مانند تحریم ها و نوسانات ارزی، تعطیلی پروژه ها از نیمه اسفند تا پایان فروردین به علت ممنوعیت تردد کامیون ها، تعطیلی های رسمی و همچنین عدم تردد لندیکرافت ها در زمان بدی آب و هوا و نیز بروکراسی اداری و زمان بر بودن پروسه اخذ پروانه و مجوزها یکی از مباحث و نکات مهم مطرح شده در این نشست بود. سرمایه گذاران بخش خصوصی کیش با اشاره به نقش کلیدی کیش و مناطق آزاد در جلوگیری از خروج سرمایه ها به خارج از کشور و نقش بخش خصوصی در عمران و آبادانی این مناطق، از تصویب بخشنامه ها و قوانین مغایر با قانون چگونگی اداره مناطق آزاد گلایه کردند. مصوبه حذف معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده مناطق آزاد و همچنین اخذ مالیات از حقوق کارکنان شاغل در مناطق آزاد دو نمونه از موارد مورد اشاره بودند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *