ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

شیوع غیرمعمول کرونا در بستک و پارسیان/برخورد با شناورهای غیرمجاز ضرورت دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه کرونا در شهرستان‌های بستک و پارسیان شیوع غیرمعمولی داشته است، اظهار کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هرمزگان با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است.

بازخبر/محمود حسین پور صبح امروز(ششم اسفندماه) در جریان بازدید از بندرشهیدحقانی بندرعباس، افزود:  تاکنون در بندر شهید حقانی بندرعباس ۴۰۵۷، بندرپهل ۲۱۸۹ و در بندرچارک ۱۴۰۳ آزمایش کرونا گرفته شده و این طرح نباید بخاطر بی احتیاطی برخی افراد معدود زیر سوال رود.

وی با اشاره به طرح کنترل و ساماندهی سفرهای غیرضروری، خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح مقرر شده همه راه‌ها و فرودگاه‌های استان نیز تحت نظارت قرار گیرد که این موضوع تا دو هفته دیگر عملیاتی می‌شود.

حسین پور با اشاره به اینکه از همه مسافران پروازهای خارجی به بندرعباس، قشم و کیش هم آزمایش کرونا گرفته می‌شود، اظهار کرد: تاکنون با انجام ۸۰۲ آزمایش، شش بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که ابتلاء دو نفر از آن‌ها به ویروس کرونای انگلیسی تایید شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه کرونا در شهرستان‌های بستک و پارسیان شیوع غیرمعمولی داشته است، تصریح کرد: با شناسایی خوشه‌ای و انجام آزمایش کرونا از این خوشه، تست اولیه ۷ نفر به کرونای انگلیسی در پارسیان هم مثبت اعلام شد و برای مشخص شدن نتیجه قطعی به تهران ارسال شده است.

وی عنوان کرد: پس از ۱۰ روز از تعطیلات اواخر دی‌ماه و تعطیلات ۲۲ بهمن، جزیره‌های قشم، کیش و شهرستان‌های پارسیان و بستک با موج جدیدی از کرونا همراه شدند که دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان سعی کرد این موج را کنترل کند.

حسین پور با تأکید بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی با توجه به کاهش ۱۰ درصدی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هرمزگان، اظهار کرد: از خدمه شناورها و لنج‌هایی که از دیگر کشورها به هرمزگان رفت و آمد می‌کنند نیز آزمایش گرفته می‌شود و تاکنون از ۵۰۴ آزمایش انجام شده کرونا، یک نفر مثبت قطعی شناسایی شده است.

حسین‌پور، هدف از طرح‌های امنیت سفر و پیشگیری از خیز ناگهانی کرونا را کاهش سفر دانست و گفت: این طرح در قالب ۳ فاز قابل اجرا است. فاز اول این طرح اجرای نمونه‌گیری از مسافران جزیره قشم، کیش و هرمز بود که درحال اجرا است. فاز دوم آن، انجام تست کرونا در ایستگاه راه‌آهن و سایر ایستگاههای مسافری است که طی دوهفته‌ی آینده اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در فاز سوم طرح از تمامی مسافران در مبادی ورودی استان در ایام نوروز تست کرونا گرفته می شود، بیان کرد: انجام این فاز به همراهی هلال احمر و ارگان‌های دیگر انجام می‌شود. هر تست حداقل ۷۲ ساعت اعتبار داشته، در صورت مثبت بودن تست اولیه، مسافران به شهرهای خود بازگردانده می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره شرایط ورود بدون تست به جزایر استان گفت: کسانی که دانشجو یا ساکن جزیره هستند می‌توانند بدون تست تردد کنند اما تست کرونا از مسافران و گردشگران الزامی است.

وی با اشاره به اینکه شناورهایی که بدون گرفتن تست مسافران را جابجا می‌کنند، متخلف محسوب می‌شوند و باید با آنان برخورد شود، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با این شناورها برخورد کنند تا شاهد رشد روزافزون ویروس کرونا در استان نشویم. برای مثال، قاچاق مشروبات الکلی در هرمزگان باعث مسمویت چندین تن از جوانان استان شد و عواقب جبران ناپذیری را به‌بار آورد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه مقرر شده فرماندری ها، بخشداری و دهیاری‌ها در کنار نیروی انتظامی و شوراهای هر روستا، بر این امر نظارت کنند، عنوان کرد: در طرح جدید ساماندهی مراسم‌های عروسی، هنگام مراجعه برگزار کنندگان برای انجام آزمایش کرونا، ازآن‌ها تعهدی مبنی بر رعایت کامل نکات بهداشتی گرفته می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *