توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

مبتلایان کرونای انگلیسی در هرمزگان به ۹ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۷ نفر در شهرستان پارسیان هرمزگان به کرونای انگلیسی مبتلا شدند و شمار مبتلایان به این نوع جهش یافته کرونا در استان به ۹ نفر رسید.

بازخبر/دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز(ششم اسفندماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه مبتلایان جدید از یک خوشه خانوادگی هستند و بر اساس بررسی‌ها و نمونه گیری‌های خوشه‌ای شناسایی شدند، افزود: سن بیشتر این بیماران ۲۰ تا ۵۰ ساله بوده و طبق بررسی ها، سرعت سرایت به نحوی بوده که افراد با کوچکترین تماسی به این بیماری مبتلا شده اند.

وی با اشاره به اینکه ۴ نفر از این بیماران در بیمارستان بستری هستند و از ۳۰ تا ۶۰ درصد درگیری ریوی دارند، خاطرنشان کرد: کرونای انگلیسی از لحاظ سرعت سرایت ۷۰ درصد و از نظر میزان مرگ و میر ۳۵ درصد بیشتر از کرونای معمولی بر افراد تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه در پنجمین روز از اسفند ماه، فوتی ناشی از کرونا در هرمزگان ثبت نشد و شمار کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان هزار و ۲۱ نفر باقی ماند، اضافه کرد: اکنون از ۱۱۱ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴ نفر از آن‌ها وخیم است و ۱۳۸۸ بیمار کرونایی نیز در قرنطینه خانگی هستند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *