توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
امام جمعه کیش:

نباید با اجازه صید غیراصولی، فرصت را برای سودجویان فراهم کنیم

امام جمعه کیش گفت: جزیره کیش در جایی قرار گرفته است که دارای مرجان‌هایی نادری است که در دنیا بی نظیر است و نباید با صید غیر اصولی این حُسن را از این منطقه گرفت.

بازخبر/حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به موضوع شیلات و دریا در جزیره کیش افزود: علی‌رغم این‌که مردم کیش در کنار دریا زندگی میکنند ولی محصولات دریایی برای خود مردم با قیمت بالا تر می‌رسد. در حال حاضر صید ماهی بهتر است اما با هزینه بسیار زیاد سر سفره مردم می‌رسد که این موضوع باعث گلایه‌مندی مردم شده است.

امام جمعه کیش  با اشاره به اهمیت رعایت محیط زیست تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری که چندین سال است ابلاغ شده است باید سرلوحه مسئولان اجرایی قرار گیرد. لذا مسئولین کشوری و استانی برای اجرای شدن آن ابلاغیه تلاش کنند. اگر سیاست‌های ابلاغی رهبری به‌طور کامل اجرا شود بحث محیط زیست به‌طور کامل حل خواهد شد. از آن جایی که در حال حاضر محیط زیست تبدیل به یک چالش در ایران و جهان شده است، باید تلاش‌های جدی‌تری را برای حل این چالش صورت گیرد. قوه قضاییه برای اجرای سیاست‌های ابلاغی از طرف رهبر معظم انقلاب، نظارت کامل داشته باشد که این امر در ساماندهی محیط زیست نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه اهمیت سیاست‌های ابلاغی رهبری عنوان کرد: یکی از بندهای ابلاغی محیط زیست، بحث تقویت فرهنگ و اخلاق محیط زیستی مبتنی بر الگوی اسلامی _ ایرانی است. یکی از نهادهای که در این زمینه می‌تواند تأثیر گذار باشد، تریبون ائمه جمعه است. دوستان ائمه جمعه یک فصل را به مباحث محیط زیستی اختصاص دهند و بر روی اولویت‌های محیط زیست کار کنند که قطعا راهگشا خواهد بود.  طبق بند ۸ ابلاغی سیاست‌های محیط زیست توسط مقام معظم رهبری، گسترش اقتصاد سبز می‌باشد. حال که در چند سال گذشته حضرت آقا در نامگذاری سال تأکید ویژه‌ای بر اقتصاد دارند، عمل به این بخش می‌تواند بخشی از خواسته‌های ایشان را در حوزه اقتصاد تأمین کند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: تلاش برای به‌دست آوردن انرژی پاک می‌تواند کمک شایانی به محیط زیست داشته باشد که جزیره کیش در این زمینه می‌تواند پیشتاز باشد. در این جزیره می‌شود در مرحله اول حمل و نقل عمومی سبز شود و در مرحله بعدی کل جزیره کیش از انرژی سبز استفاده کند.

امام جمعه کیش با اشاره به نظر اسلام پیرامون محیط زیست اظهار کرد: نظر دین مبین اسلام در حوزه محیط زیستی کاملا مشخص است. خداوند متعال در قرآن کریم اشاره می‌کند که کره زمین برای همه انسان‌هازآفریده شده است. بنابراین باید از زمین محاظت کرد تا آیندگان نیز از آن بهره‌مند شوند. لذا اقدامات نامعقول و تخریب گونه از نظر اسلام نفی شده است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در بخش دیگری سخنان خود به موضوع دریاها نیز اشاره کرد و گفت: طبق عقل  و راه و روش بزرگان و همچنین طبق آیات الهی باید از ذخایر دریایی حفاظت شود.این‌که گاها دیده می‌شود با تورهای خاص ماهیگیری، صید شود که هر چه در عمق دریا هست را نیز با هم صید می کنند که خلاف منطق حفاظت از دریاست.

امام جمعه کیش در پایان با اشاره به جایگاه جزیره کیش گفت: جزیره کیش در جایی قرار گرفته است که دارای مرجان‌هایی نادری است که در دنیا بی نظیر است و نباید با صید غیراصولی این حُسن را از این منطقه گرفت. بنابراین در حوزه مدیریت دریاها، باید صید مدیریت شود. اجازه صید غیراصولی و خارج از زمان صید، مجوز فعالیت سودجویان را می‌دهد. بنابراین باید در جهت حفظ از محصولات دریایی باید صید محدود، اصولی باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *