ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

طرح بزرگ آبرسانی به ۵۷ روستای هرمزگان بهره برداری شد

در مراسمی با حضور وزیر نیرو از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس و با حضور استاندار هرمزگان، طرح آبرسانی به ۵۷ روستای هرمزگان به بهره برداری رسید.

بازخبر/در این مراسم که به صورت نمادین در روستای “گوربند” شهرستان میناب برگزارشد، اهالی ۵۷ روستای واقع در شهرستان های حاجی آباد، بستک، رودان، جاسک، بندرلنگه، رودان، بندرعباس، میناب، خمیر و پارسیان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

استاندار هرمزگان در مراسم بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی به ۵۷ روستا،  با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای هرمزگان به دلیل پراکندگی بسیار دشوار است، افزود: آبرسانی به برخی از مناطق استان از جمله بشاگرد شرایط سختی دارد اما با تلاش های صورت گرفته، گام های خوبی در حوزه آبرسانی هرمزگان برداشته شده است.

فریدون همتی افزود: استان هرمزگان تا پایان سال شاهد بهره برداری از پروژه های بزرگ آبرسانی خواهد بود که وضعیت آب مناطق مختلف شهری و روستایی را بهبود خواهد بخشید.

همچنین مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان در واپسین روزهای سالجاری شاهد بهره برداری از پروژه های شاخصی در حوزه آبرسانی خواهد بود، گفت: امروز شاهد بهره برداری یکی از این پروژه ها بودیم که توانست بیش از ۱۱ هزار خانوار روستایی استان را در یک وضعیت مناسب آبرسانی قرار دهد.

امین قصمی با بیان اینکه برای اجرای این طرح آبرسانی، در مجموع یکهزار و ۷۴۶ میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: آبرسانی به ۵۷ روستای هرمزگان در قالب ۱۳ مجتمع آبرسانی صورت گرفته و جمعیتی بالغ بر ۴۲ هزار و ۷۹ نفر از نعمت آب پایدار بهره مند شدند.

وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: برای آبرسانی به این روستاها، ۱۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۳۰۵ کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه، چهار ایستگاه پمپاژ، ۱۵ باب مخزن، دو هزار و ۹۲۰ متر شبکه برق و ۱۴ حلقه چاه احداث شده است و تا پایان دولت تدبیر و امید میزان بهره مندی روستائیان هرمزگان از آب شرب پایدار به بالای ۸۰ درصد برسد.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *