توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
فیلمساز هرمزگانی:

در تلاش برای شناساندن تاریخ گمشده هرمزگان هستم

بهروز عباسی دشتی موفق شد عنوان جایزه ویژه و جایزه بهترین مستند چهارمین جشنواره بین المللی موج در جزیره کیش را از آن خود کند.

بازخبر/چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» کیش شب گذشته چهارم اسفندماه با معرفی برگزیدگان به خط پایان رسید که در این بین موفقیت فیلمساز هرمزگانی در این جشنواره از نکات جالب توجه بود.

جایزه بهترین مستند چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «موج» به «لنه‌ ۱۹۲۷» ساخته بهروز عباسی دشتی رسید. عباسی دشتی پس از دریافت جایزه اش گفت: این سفر برای من آموزنده بود و از استادان مهربانی که من را همراهی کردند، تشکر می‌کنم. از استاد عزیزم آقای برزگر، محمود ثانی و خانم نوبخت که من را حمایت کردند، سپاسگزارم.

در ادامه ابراهیم حصاری دبیر جشنواره نیز گفت: در دوره های قبل جایزه ویژه دبیر نداشتیم ولی می‌خواهم امسال به صاحب فیلمی که خیلی برای آن تلاش کرده است این جایزه را بدهم و جایزه به بهروز عباسی دشتی برای «لنه‌ ۱۹۲۷ بندرعباس» تعلق می‌گیرد.

عباس دشتی پس از دریافت جایزه‌اش توضیح داد: هرمزگان یک تاریخ گمشده فوق‌العاده‌ای دارد که تلاش دارم بیشتر شناخته شود.

به گزارش ایسنا، مستند «لنه ۱۹۲۷بندرعباس» به کارگردانی بهروز عباسی دشتی، قصه سفر جسورانه هنرمند آوانگارد اتریشی؛ لنه اشنایدر کاینر و گروه همراه از آلمان به سمت ایران است. لنه در این سفر دوساله به  کشیدن نقاشی از زنان و کودکان می‌پردازد. او به همراه برنهارد کلارمن؛ نویسنده مطرح آلمانی در ایران ساخت فیلم مستندی را آغاز می‌کنند. مستند «لنه ۱۹۲۷بندرعباس» بعد از ۹۳ سال به این سفر ماجراجویانه می‌پردازد.در این اثر مخاطب برای اولین بار تصاویر دیده نشده از معماری، مردم و باغ‌های اصفهان، کرمان و بندرعباس آشنا می‌شود. پژوهش این مستند را هم که بیش از یک سال به طول انجامیده، بهروز عباسی دشتی برعهده دارد و تهیه‌کننده آن صادق مظفری است. فیلم‌برداری مستند «لنه ۱۹۲۷بندرعباس» از اوایل سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در اوایل سال ۱۳۹۹ به پایان رسید. دیگر عوامل این مستند عبارتند از: تصویربردار: محمدرضامسندانی، تدوین: شهاب آبروشن، صدابردار: بهروز حبیب زاده، موسیقی: معین غلامحسینی، مترجم انگلیسی و امور بین‌الملل: مهسا جاوید، مترجم آلمانی: طه موسوی و طراح پوستر: نسترن محسنی برعهده داشتند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *