اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد
یک کارشناس تغذیه و رژیم درمانی:

مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کودکان چاق بیشتر است/کنترل وزن در کودکان ضرورت دارد

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: تحقیقات ثابت کرده است که ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کودکان چاق به مراتب بیشتر از کودکان با وزن نرمال است.

بازخبر/ مژده آزور در گفت و گو با ایسنا به بیان اصول تغذیه سالم در کودکان پرداخت و افزود: سن ابتلا به بیماری‌های مزمن در سال های اخیر در کشور کاهش پیدا کرده است و سرمنشا بروز این بیماری‌ها سبک زندگی به خصوص تغذیه ناسالم است.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات ثابت کرده است که ابتلا ومرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در کودکان چاق به مراتب بیشتر از کودکان با وزن نرمال است و همین موضوع اهمیت کنترل وزن در کودکان را دوچندان می کند.

آزور در ارتباط با اهمیت مصرف صبحانه عنوان کرد: صبحانه مهمترین وعده غذایی در کودکان است و حذف آن موجب پرخوری در وعده ناهار و در نهایت اضافه وزن کودکان می‌شود.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اضافه کرد: مصرف میان وعده در کنترل اشتها کودکان و جلوگیری از ریزه‌خواری نقش مهمی دارد، که از میان وعده‌های سالم  به، میوه‌های تازه، میوه‌های خشک مانند توت و انجیر خشک، نان و پنیر و خرما ، نان و پنیر سبزی، فرنی، پنکیک و … می‌توان اشاره کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *