ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
استاندار هرمزگان:

نیروهای توانمند باید برای ورود به عرصه انتخابات تشویق شوند

استاندار هرمزگان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز، نقش ورود کاندیداهای آگاه، بصیر، مؤمن و متخصص به عرصه انتخابات را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، مهم توصیف و تصریح کرد: باید نیروهای توانمند را برای حضور در انتخابات شوراها تشویق کرد که قدرت تصمیم گیری مردم برای مشارکت در بزرگترین تکلیف مدنی و سیاسی افزایش پیدا کند.

فریدون همتی روز گذشته(اول اسفندماه) در دیدار با رییس شورای عالی استان ها در بندرعباس با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از برکات انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: این ساختار مهم ثمره افکار بزرگانی است که قانون اساسی را تدوین کرده اند و  با نگاه بلند و قدرت شناسایی دقیق از آینده، ظرفیت مهمی مانند شوراهای شهر و روستا را در قالب قانون عرضه کرده اند.

وی افزود: یکی از ابعاد مبارک و محاسن مهم شوراهای اسلامی، ایجاد ساختاری است که نخبگان جامعه را شناسایی و در اداره جامعه و در قوای مختلف به کار گرفته می شوند.

استاندار هرمزگان با تأکید بر بهره گیری از فرصت نمایندگی مردم در شوراهای اسلامی، تصریح کرد: باید قدر این ظرفیت را دانست و از آن خوب استفاده کرد و تمام توانمندی خود را وقف خدمت به مردم کنیم؛ مبادا در این مقطع محدود زمانی که توفیق خدمت به مردم را داریم به دنبال کسب منافع شخصی باشیم.

همتی گفت: مهمترین پایه توانمندی کشور نیروی انسانی خوش فکر، اهل علم، فضل و فداکار است که دوران مقدس نقطه  اوج  این فداکاری و ایثارگری نیروی های انقلاب بود.

وی با اشاره به جایگاه مهم نمایندگان شورای عالی استان ها، گفت: نمایندگان عضو این شورا باید به نحوی ایفای نقش کنند که اعتبار این جایگاه رفیع در پیشگاه مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب دو چندان شود و به آینده امیدوار شوند.

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز، نقش ورود کاندیداهای آگاه، بصیر، مؤمن و متخصص به عرصه انتخابات را در افزایش مشارکت مردم در انتخابات، مهم توصیف و تصریح کرد: باید نیروهای توانمند را برای حضور در انتخابات شوراها تشویق کرد که  قدرت تصمیم گیری مردم برای مشارکت در بزرگترین تکلیف مدنی و سیاسی افزایش پیدا کند.

همتی با بیان اینکه شورای عالی استان ها می تواند به عنوان بازوی مجلس و مشاور نهادهای دولتی و حاکمیتی ایفای نقش کند، اظهار داشت: شورای عالی استان ها با ارائه طرح های قوی و دارای پشتوانه علمی می تواند نقش مهمی در توسعه مناطق شهری و روستایی ایفا کند که باید برای عملیاتی کردن آن، شوراهای اسلامی شهر و روستاها در سراسر کشور را برای ارائه ایده های نو، بسیج کند.

وی همچنین ارائه آموزش به اعضای شوراهای اسلامی را یکی از وظایف مهم و خطیر شورای عالی استان ها برشمرد و گفت:  برای ماندگار شدن کارها باید کسانی که در رأس امور و تصمیم گیری ها قرار دارند  دانش خود را بروز کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به تخصیص منابع اعتباری از محل ارزش افزوده به استان، بیان داشت:  طی  چهارسال اخیر در شرایطی که بودجه عمومی کشور به دلیل تحریم ها دچار محدودیت هایی شده است منابع خوبی از این محل به استان اختصاص پیدا کرده و سالیانه بیش از ۴۵۰میلیاردتومان به شوراها و دهیاری های استان تزریق شده است.

همتی افزود: متأسفانه یکی از آفاتی که دامن‌گیر شهرداری ها می شود این است که با ورود شوراهای اسلامی در هر دوره، شهرداری ها بدون ضابطه نیروی انسانی جذب می کنند که بودجه ای که باید صرف بازگشایی محلات فرسوده، خدمات رسانی به مناطق و محلات حاشیه نشین شود را برای پرداخت هزینه های جاری یا پرداخت حقوق به کارکنانی که هیچ تخصصی ندارند هزینه کنند.

وی عنوان کرد: اگر بستر قانونی فراهم شود که بتوان حداقل ۵۰درصد منابع ارزش افزوده به شهرداری ها را در قبال ارائه طرح پرداخت کرد، بهسازی، نوسازی و عمران شهری که رضایتمندی مردم را نیز به دنبال دارد، شتاب خواهد گرفت.

همتی با تأکید بر آسیب شناسی و ضرورت ارائه راهکار برای حل این مشکل، اضافه کرد: با حمایت وزیر کشور، ضوابطی طراحی شده که هیچ یک از شهرداری ها بدون مجوز هیچ استخدام ندارند اما باز هم آسیب هایی در این حوزه در برخی از شهرداری ها دیده می شود که نیازمند ورود شورای عالی استان ها برای رفع این آسیب است.

استاندار هرمزگان با اشاره به توسعه عمران روستایی با بهره گیری از منابع ارزش افزوده توسط دهیاری های استان، گفت: بسیاری از روستاهای استان در این حوزه موفق عمل کرده اند و ارتقاء شاخص ها در حوزه های مختلف، رضایتمندی مردم را به دنبال داشته است.

وی افزود: باید منابع محدود اعتباری در مقابل نیازهای نامحدودی که در شهرها و روستاها وجود دارد ارزش گذاری شود و  هزینه ها را درست مدیریت کرد.

رییس شورای عالی استان‌ها نیز در این نشست، گفت: بر اساس قانون، مصوبات شورای عالی استان ها همسان مصوبات هیات وزیران است و پس از بررسی توسط کمیته تطبیق قوانین مجلس، لازم الاجرا می شود.

علی رضا احمدی با اشاره به تصویب طرح جامع مدیریت یکپارچه شهری و روستایی، افزود: هم مجلس و  هم نمایندگان شورای عالی این طرح را در مجلس ارائه کردند که مورد تصویب قرار گرفت و مفاد آن در کمسیون در حال بررسی است و به زودی به صحن علنی می آِید.

وی با اشاره به وظایف نظارتی شوراهای اسلامی، اظهار کرد: سامانه ملی ثبت تخلفات بر اساس بعد نظارتی شوراها با حضور  رییس قوه قضاییه رونمایی شد  و مردم روستاها و شهرهای سراسر کشور می توانند از طریق این سامانه، تخلفات را گزارش کنند و پس از بررسی این گزارشات در اختیار نهادهای نظارتی نیز قرار خواهد گرفت.

رییس شورای عالی استان ها همچنین از تدوین اطلس سرمایه گذاری در شهرها و روستاهای سراسر کشور خبر داد و گفت: فرصت های سرمایه گذاری در روستاها و شهرها با استفاده از این بستر به راحتی قابل معرفی است و  گر از این ظرفیت به خوبی استفاده شود، می توان جهش خوبی در حوزه تولید و اشغال به‌ویژه در مناطق روستایی داشته باشیم.

تدوین سند تحول شوراها و شورای عالی و سامانه جامع شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیگر اقدامات در دست اجرای شورای عالی استان هاست که احمدی در این نشست به آن اشاره کرد.

احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه استاندار هرمزگان فضای کار، تلاش و سازندگی را در استان ایجاد کرده است، گفت: نتیجه همه این تلاش ها، رضایتمندی مردم را به همراه داشته است و با بهره گیری از ظرفیت های خوبی که قانون گذار در راستای شناسایی و رفع مشکلات به شورای عالی استان ها داده است، می تواند گام های مثبت و بزرگی برداشت.

وی با تأکید بر جاری شدن شفافیت و تقویت  وتوسعه آن در همه ارکان نظام، افزود: آموزش و نظارت دو موضوع مهم است که باید  در سطح شهرداری های استان مورد تو جه جدی قرار بگیرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  اگر  شوراهای اسلامی، دهیاران و شهرداران با وظایف و  اختیارات خود اشنا باشند می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

به گزارش ایسنا، پییگری مطالبات منطبق بر قانون و عقلانیت و افزایش سهم اشتغال بومیان استان با توجه به استقرار صنایع جدید در مناطق مختلف استان، از دیگر موارد مورد تأکید دکتر مرادی در این نشست بود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *