ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
درخواست عجیب مدیر کل سازمان نظام پزشکی از وزارت بهداشت

«هنرمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند»/ ماجرا چه بود؟

حسین کرمانپور، مدیر کل سازمان نظام پزشکی کشور در نامه‌ای خطاب به دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به جهاد تولید کنندگان برنامه‌های تلوزیونی خواسته است که سهمیه‌ای ویژه در کنار کادر درمان از واکسن کرونا برای این گروه در نظر گرفته شود.

 بازخبر/    الهه صالحی: ماجرا از تصاویری منتسب به شهاب حسینی، بازیگر سرشناس ایرانی آغاز شد. در این ویدیوها و تصاویر فردی که گفته می‌شود شهاب حسینی است، در آمریکا در حال تزریق واکسن است. این تصاویر که به سرعت در فضای مجازی و رسانه‌های خبری منتشر شد، واکنش‌های زیادی را برانگیخت.

در این ویدیو فردی که گفته می‌شود شهاب حسینی است پس از انتظار در صف، تیشرت خود را بالا می‌زند و روی صندلی می‌نشیند تا پس از اندازه گرفته شدن دمای بدنش واکسن تزریق کند. موضوع دیگری که در این تصاویر خبرساز شده است، تصویر روی ماسکی است که او استفاده کرده که تصویر نماد نوعی ماده محرک است.

با وجود اینکه قطعیت این تصاویر مشخص نشد و مجری برنامه همرفیق این تصاویر را رد یا تکذیب نکرد، کاربران فضای مجازی نظرات مختلفی در خصوص انتشار این تصاویر که با عنوان «لحظه تزریق واکسن شهاب حسینی» منتشر شد، داشتند.

«هنرمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند»/ ماجرا چه بود؟

درخواست سازمان نظام پزشکی: سلبریتی‌ها اولویت واکسن کرونا باشند

هنوز این اخبار داغ بودند که منتشر شدن نامه دیگری نفت به آتش این ماجرا ریخت. در این نامه دکتر حسین کرمانپور، مدیر کل سازمان نظام پزشکی کشور خطاب به دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به جهاد تولید کنندگان برنامه‌های تلوزیونی خواسته است که سهمیه‌ای ویژه در کنار کادر درمان از واکسن کرونا برای این گروه در نظر گرفته شود.

در بخشی از نامه دکتر حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، خطاب به دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، آمده است: «یکی از گروه‌های موثر در تامین عملی شعار در خانه بمانیم در دوران کرونا تولیدکنندگان برنامه‌های سینمایی و تلویزیونی هستند. جهاد امروز هنرمندان کشور در نگه داشتن مردم در خانه و سست کردن چرخش ویروس کرونا کمتر از کادر درمان نیست. مگر می‌توان در فیلم یا سریالی با ماسک بر صورت ایفای نقش کرد؟»

«هنرمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند»/ ماجرا چه بود؟

دکتر کرمانپور در بخش پایانی نامه خود به وزارت بهداشت پیشنهاد داده است: در واکسیناسیون اختیاری این دست از برنامه‌سازان هنری همپای کادر درمان نگریسته و برای در نظر گرفتن سهمیه لازم برای آنها تدبیر شود. اگر این پیش‌بینی از طرف وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا نشود، تولید آثار هنری به شدت کاهش یابد و با افزایش خطر ابتلا، شاهد فقدان بیشتر این عزیزان باشیم.»

واکنش‌ها به این درخواست عجیب

همزمانی تقریبی این دو خبر منجر به ایجاد جریانی انتقادی در فضای مجازی شد. کاربران این فضا که اغلب مخالف و منتقد این درخواست بودند، این اقدام را بی اعتنایی به مردم، گروه‌های پرخطر دانستند و عنوان کردند بسیاری دیگر از مردم هم مانند تهیه کنندگان برنامه‌های تلوزیونی هر روز مجبورند با وسایل نقلیه عمومی که چندان هم در آن‌ها فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شوند، سرکارهای خود بروند و چه بی‌شمار بودند، راننده تاکسی‌ها، کارمندان بانک و … که در این مدت به همین دلیل به ویروس کرونا مبتلا شده اند یا جان خود را از دست داده اند. برخی دیگر هم این درخواست را به اعتراضات خشمگین بازیگرانی که از مرگ مهرداد میناوند و  علی انصاریان متاثر بودند، نسبت دادند.

در ادامه این انتقادها دکتر حسین کرمانپور، مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ناچار شد در صفحه شخصی خود در اینستاگرام توضیحاتی ارائه کند. او در یک سلسله استوری نوشت: «در یک نامه نمی‌توان همه چیز را گفت و بدون اینکه بخواهم توجیه کنم، شاید نامه در نگاه اول واجد ایراد باشد که آن را می‌پذیرم. سازمان نظام پزشکی از روز اول مطرح شدن امکان تزریق واکسن کرونا به کادر درمان و مردم ایران پیگیر موضوع بوده و در تمام ماه‌های اخیر، با نامه نگاری و پیگیری و تشکیل جلسه، مشورت و همفکری به دنبال تسهیل ورود واکسن‌های معتبر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در درجه اول برای کادر درمان بوده و سوابق تمام این موضوع موجود است.

سازمان نظام پزشکی به عنوان سازمان صنفی کلیه اعضای کادر درمان از روز اول تمام تلاش خود را به عمل آورده است که واکسن استاندارد در اسرع وقت برای تزریق به کادر درمان اختصاص یابد و حتی خود این سازمان برخلاف رویه معمول در این موضوع ورود کرد و کلیه تلاش خود را به کار گرفت تا واکسن استاندارد برای تزریق به کادر درمان  را خود وارد کشور کند. این تلاش‌ها همچنان ادامه دارد و حالا پس از تزریق سری اول واکسن‌های وارداتی، انتشار سند ملی واکسیناسیون کرونا که در آن کلیه اعضای کادر درمان و بسیاری از مشاغل و صنوف دیگر در آن اولویت در نظر گرفته شده اند، در نظر نگرفته شدن هنرمندان و فعالان هنری که مجبور به کار در محیط‌های شلوغ هستند، باعث شد تا اداره روابط عمومی این نامه را برای در نظر گرفته شدن این گروه پرشمار در یکی از اولویت‌های چهارگانه اختصاص واکسن بنویسد.

برخی واکنش‌ها به این نامه به گونه ای است که کلیه اقدامات پیشین و سند ملی واکسیناسیون کرونا و حتی متن خود نامه را مورد توجه قرار نمی‌دهند و می‌خواهند این گونه جلوه دهند که غرض، مهمتر دانستن هنرمندان بر کادر درمان بوده است که یک بار خواندن نامه و مراجعه به سابقه ذهنی و صفحات سند ملی می‌توان نشان دهد که اینگونه نیست. یادمان باشد که در همه گیری‌ها باید در کنار هم باشیم و تا همه در کنار هم ایمن نشویم، بیماری از بین نخواهد رفت.»

از سوی دیگر، علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت در واکنش به این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت: «سلبریتی محترم، اولویت تزریق واکسن کرونا با پرسنل بیمارستان‌ها، بیماران و سالمندان است. لطفا تقاضای خارج از نوبت نکنید؛ حتی شما حامی انتخاباتی ۱۴۰۰.»

«هنرمندان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند»/ ماجرا چه بود؟

در میان همین اعتراضات، لیلا اوتادی بازیگر سینما در واکنش به این موضوع در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «سخن کاملا منطقی است. هنرمندان هیچ ارجحیتی بر مردم عادی ندارند. من به شخصه تا کل هشتاد میلیون ایرانی در دورترین نقاط و روستاها واکسن نزنند، از زدن واکسن معذورم. من هشتاد میلیون و یکمین نفر خواهم بود. به امید سلامتی و سرافرازی ایران و ایرانی.»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *