توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

تهیه ۳۸۰۰ تبلت دانش آموزی در هرمزگان/ضرورت ایجاد هنرستان‌ها در کنار صنایع

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به زیست بوم، ظرفیت و پتانسیل ها و همچنین نیازهای اشتغال در استان، باید به توسعه هنرستان‌ها در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد توجه جدی تری شود.

بازخبر/ فریدون همتی شب گذشته(۲۷ بهمن ماه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به ضرورت تأمین تبلت برای دانش آموزان نیازمند، گفت: ۲۳۶۰ تبلت تهیه و خریداری شده است و حدود ۱۴۵۰ تبلت دیگر تا هفته آینده تهیه و در اختیار آموزش و پرورش برای توزیع در بین دانش اموزان نیازمند استان قرار می گیرد.

وی افزود: با تهیه این ۳۸۰۰ تبلت دانش آموزی، حدود ۹ هزار دستگاه تبلت دیگر برای آموزش دانش آموزان فاقد تبلت در هرمزگان نیاز است که در تلاش هستیم به سرعت تامین و توزیع شود.

به گفته همتی، توسعه هنرستان‌ها یکی از مهمترین راهکارها برای تربیت نیروی انسانی کارآمد است و در حال حاضر بیش از میانگین کشوری در جذب دانش آموزان به سمت هنرستان ها عمل کرده ایم و این نشانگر آن است که استقبال دانش آموزان از هنرستانها خوب است.

عالی ترین مقام دولت در استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود استان و همچنین در نظر گرفتن نیازهای اشتغال در سراسر هرمزگان، باید به توسعه هنرستان‌ها در راستای تربیت نیروی انسانی کارآمد توجه جدی تری شود و هنرستان های تخصصی در کنار صنایع، پالایشگاه‌ها، مناطق ویژه اقتصادی و کشتی‌سازی احداث شود.

همتی تصریح کرد: ۹ هنرستان فنی حرفه ای و کار دانش در حال احداث است که مقرر شده تا پایان سال جاری دو مورد از آنها تکمیل و مابقی نیز تا مهر سال ۱۴۰۰ به بهره‌ برداری برسند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به پیگیری تامین تبلت برای دانش آموزان نیازمند، اظهار کرد: در استان هرمزگان ۲۳۱ هنرستان فنی و کاردانش وجود دارد که بیش از ۲۷ هزار هنرجو در چهار رشته صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل هستند.

استاندار هرمزگان بر استفاده از خلاقیت، ابتکار و پیگیر بودن مدیران دستگاهها تأکید کرد و گفت: بهره گیری از خلاقیت ها، ابتکارات، نوآوری و تجربیات دیگر استانها بر اساس استعداد و پتانسیل مناطق هرمزگان ضروری است و مدیران باید دارای چشم انداز کاری و پیگیر تحقق اهداف دستگاه خود باشند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *