ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد

کرونای جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در کمین هرمزگان/ رشد ۴ درصدی موارد مثبت کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به نشانه‌های شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی و آفریقایی در کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات، کنترل و مراقبت جدی در هرمزگان صورت می‌گیرد.

بازخبر/    دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه  شمار بیماران مبتلا به کرونا و بیماران قرنطینه در استان افزایش یافته است، اظهار کرد: طی یک هفته گذشته درصد مثبت شدن تست های کرونا در هرمزگان با رشد ۴ درصدی همراه بوده که از علائم خطر شروع پیک است.

وی اظهار کرد: کاهش شمار بستری و فوتی های کرونا نباید موجب سهل انگاری و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود چرا که کرونای انگلیسی با درصد شیوع و مرگ و میر بیشتر، در حال جایگزین شدن کرونای فعلی است.

نوروزیان با اشاره به اینکه در بیست و پنجمین روز از بهمن ماه، فوتی بر اثر کرونا در هرمزگان ثبت نشد، خاطرنشان کرد: اکنون از ۱۰۵ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های هرمزگان، ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۸ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با بیان اینکه اکنون ۱۵۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در قرنطینه خانکی هستند و شمار جانباختگان این بیماری در هرمزگان ۱۰۰۸ نفر است، تصریح کرد: شهرستان‌های قشم، بندرلنگه و بستک از وضعیت نارنجی شیوع کرونا، به زرد تغییر یافتند و شهرستان‌های میناب، جاسک و پارسیان در وضعیت زرد شیوع کرونا و مابقی در وضعیت آبی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال تا ۲۸ بهمن در شهرستان‌های بشاگرد، جاسک و رودان برای کودکان زیر ۵ سال انجام می شود، عنوان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از ۱۶ تا ۱۹ اسفند صورت می‌گیرد و برای واکسیناسیون، کارشناسان بهداشت به درب منازل مراجعه می‌کنند.

نوروزیان در پایان بیان کرد: امسال بیش از ۲۵ هزار کودک زیر ۵ سال در سه شهرستان شرق هرمزگان علیه فلج اطفال واکسینه می‌شوند

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *