چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد ۵ عادت غذایی مؤثر برای مبارزه با التهاب ثبت رکورد طولانی‌ترین مدت زندگی با قلب پیوندی در گینس

قیمت منطقی مرغ چقدر است؟

ایلنا نوشت: نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی ایران از دو نرخی شدن مرغ در بازار و ایجاد فساد در این زمینه خبر داد و گفت: مرغ دو نرخی ریشه در عدم تطابق قیمت با هزینه تمام شده تولید برای تولیدکننده دارد.

بازخبر    کافی است سری به نزدیک‌ترین بازار محل سکونت خود بزنید تا متوجه برخی تابلوهای با این مضمون شوید” مرغ دولتی موجود است”. فروش مرغ گرم به دو نرخ دولتی و آزاد در حالی است که ستاد تنظیم بازار یک نرخ را برای هر کیلوگرم مرغ تصویب و ابلاغ کرده است.

حبیب اسدالله نژاد،  ریشه دو نرخی بودن مرغ را در عدم تطابق قیمت مصوب خرید مرغ با هزینه تمام شده تولید می‌داند.

وی در اینباره اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب خرید هر کیلوگرم مرغ از مرغدار را ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان ابلاغ کرده است در حالی که هزینه تمام شده تولید با توجه به بالا رفتن قیمت مولفه‌های تولید بیش از این است.

اسدالله نژاد قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ برای مرغدار را ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

به گفته وی؛ صنوف واسطی که مرغ را از مرغداران خریداری می‌کنند با تکیه بر مصوبه ستاد تنظیم بازار، مرغ را با نرخ مصوب خریداری کرده و با بهانه‌های مختلف بخش از آن را با نرخ آزاد می‌فروشند.

اسدالله نژاد معتقد است، مرغ دو نرخی فساد ایجاد کرده و موجبات سود بی‌زحمت را برای برخی از این صنوف واسط فراهم کرده است.

نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی ایران تاکید دارد که اگر قیمت مصوب خرید مرغ از مرغداران واقعی و بر اساس هزینه تمام شده تولید باشد بساط فساد که با دو نرخی شدن مرغ ایجاد شده، برچیده خواهد شد.

اسدالله نژاد حداکثر قیمت عرضه مرغ گرم برای مصرف کننده با در نظر رفتن هزینه‌ها را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

ستاد تنظیم بازار آخرین قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ گرم برای مصرف کننده ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین کرده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *