اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

پهنای باند قابل واگذاری استان به ۳۸۱ گیگابیت بر ثانیه رسید

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان هرمزگان: اکنون ظرفیت پهنای باند و شبکه انتقال استان هرمزگان به ترتیب ۵۸۳ و ۷۷۴ گیگا بیت بر ثانیه است.

بازخبر/   احد قویدل فرد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان در نشست بررسی شاخص های ارتباطی استان از  مقادیر شاخص های زیر ساخت ارتباطی شامل پهنای باند و ظرفیت شبکه  انتقال استان خبر داد و افزود: هم اکنون ظرفیت پهنای باند و ظرفیت شبکه انتقال استان به ترتیب ۵۸۳ و ۷۷۴ گیگابیت بر ثانیه است که از ۵۸۳ گیگا بیت ظرفیت پهنای باند استان در حال حاضر، ۳۸۱ گیگا بیت قابل واگذاری به متقاضیان است.

قویدل فرد ادامه داد: تمام این این ظرفیت در حال حاضر استفاده نمی شود و از این ظرفیت مازاد می توان جهت توسعه زیر ساخت های ارتباطی شامل توسعه شبکه کابل فیبر نوری به میزان ۷۲/۳۸۸۱ کیلومتر در سطح استان و تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتورهای مخابراتی و ارائه دهندگان خدمات اینترنت به منظور افزایش دسترسی شهروندان در مناطق کمتر برخوردار استان استفاده کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه وسیع زیر ساخت‌های ارتباطی و با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی و افزایش خدمات غیر حضوری در کشور در ایام کرونا، و با وجود ضریب نفوذ ۸۶ درصدی شبکه پهن باند سیار که از شبکه زیرساختی استان استفاده می کنند، در حوزه تامین اینترنت و رفع نیاز های شهروندان با چالش خاصی روبه رو نبوده ایم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *