آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
استاندار هرمزگان:

طرح ارتقا بخش فین به شهرستان و ارتقا رضوان به شهر در حال تدوین است

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ارتقاء بخش فین به شهرستان و روستای رضوان به شهر یکی از مطالبات دیرینه مردم این منطقه است، گفت: طرح مربوط به این تقسیمات پیشنهادی، توسط معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در حال تدوین است و به دنبال این هستیم که تا پایان دولت آن را نهایی کنیم.

فریدون همتی عصر گذشته(۱۰ بهمن ماه) در دیدار با شوراهای اسلامی روستاهای سرزه و رضوان بندرعباس، با اشاره به حرکت رو به جلوی انقلاب در مسیر پیشرفت و دستیابی به توفیقات روز افزون در عرصه های مختلف، اظهار داشت: نقش هدایت مدبرانه نظام اسلامی از سوی رهبری معظم انقلاب از یک سو و حضور با صلابت مردم عزیز ایران در صحنه های مختلف نظیر جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی در دستیابی به توفیقات بزرگ کنونی بسیار حائز اهمیت است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی، افزود: قابلیت بسیج امکانات و ظرفیت های موجود و سیاست گذاری و مدیریت درست امام عزیز به‌ویژه در مراحل نخستین شکل گیری انقلاب از جمله تشکیل شورای انقلاب، توانست کشور را به سمت استقرار حکومت مردمی و اسلامی هدایت کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه مدیران اجرایی کشور از بدنه همین نظام و مردم هستند، تصریح کرد: در مرحله فعلی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است، بیش از گذشته نیاز به وحدت و همدلی داریم و نباید با تضعیف دولت، زمینه اعمال فشار بیشتر به کشور و مردم را فراهم کرد.

همتی اضافه کرد: دولت طی این سال ها خدمات زیادی به‌ویژه در حوزه ایجاد زیرساخت های کلان اقتصادی داشته و اگرچه تحریم ها مانع تحقق برخی از اهداف بزرگ بوده است، اما آنچه به خصوص در هرمزگان در حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی به مرحله اجرا رسیده، می تواند مولد و محرک خوبی برای پیشرفت های بزرگ در آینده نزدیک در این استان باشد.

استاندار هرمزگان بار دیگر با اشاره به نقش مردم در برهه های مختلف انقلاب اسلامی، گفت: هر جا به حضور مردم به عنوان ولی نعمتان این نظام و انقلاب نیاز بوده است، بدون هیچ چشم‌داشتی پای کار بوده اند و در همه صحنه ها حضور مردم است که انقلاب را به سوی پیشرفت هدایت می کند؛ به‌طور قطع آینده ای به مراتب بهتر از امروز در پیش روی ملت ماست.

همتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان شورای اسلامی رضوان و سرزه، بر اولویت بندی این مطالبات تأکید کرد و گفت: یکی از علل اصلی بازدیدها و حضور میدانی در مناطق، تسریع در فرآیند حل مشکلات مردم و مطالبات آنان است که پس از اولویت بندی این مشکلات، دستورات لازم به دستگاه ها به منظور عملیاتی کردن این مطالبات صادر می شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء بخش فین به شهرستان و روستای رضوان به شهر یکی از مطالبات دیرینه مردم این منطقه است، گفت: طرح مربوط به این تقسیمات پیشنهادی، توسط معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان در حال تدوین است و به دنبال این هستیم که تا پایان دولت آن را نهایی کنیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به مشکل تأمین آب شرب منطقه رضوان و سرزه، گفت: احداث آب شیرین کن خلیج فارس، فرصتی طلایی را برای هرمزگان ایجاد کرده که می توان نیاز آب شرب، بخش کشاورزی و صنعتی مناطقی که در مسیر خط انتقال آب به کرمان هستند را برطرف کرد.

وی افزود: به منظور تأمین آب شرب رضوان و روستاهای همجوار آن، دستورات لازم به شرکت آب و فاضلاب هرمزگان داده شده و با توجه به بودجه تخصیصی برای احداث خط انتقال آب به این منطقه، امیدواریم هر چه زودتر این مطالبه مهم مردمی تحق پیدا کند.

همتی همچنین در خصوص درخواست دهیاری سرزه و رضوان برای آسفالت مسیر سه کیلومتری بین روستاهای رضوان و سرزه دستور داد، کمک اعتباری از سوی اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری تخصیص پیدا کند.

استاندار هرمزگان همچنین با بیان اینکه دهیاری‌های استان در بیش از ۸۰ درصد روستاها دارای عملکرد مطلوبی بوده اند، عنوان کرد: هرمزگان جز معدود استان هایی است که اعتبارات خوبی را به شهرداری ها و دهیاری های استان تزریق کرده و دهیاران هم از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده می کنند.

وی افزود: دهیاران در کنار اعتباراتی که از محل منابع استانی دریافت می کنند باید از مشارکت های مردمی و خیران نیز برای آبادانی مناطق استفاده کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به مزایای استقرار واحدهای معدنی در مناطق مختلف و به ویژه بخش فین، گفت: با استقرار این واحدها و بهره برداری از واحدهای معدنی، علاوه بر ایجاد اشتغال برای بومیان منطقه، اقدامات مناسبی در حوزه مسئولیت های اجتماعی صورت گرفته و در آینده نزدیک نیز تداوم می یابد.

به گزارش ایسنا، موضوع تعدیل سهمیه آب چاه های کشاورزی، روشنایی معابر، اصلاح طرح هادی رضوان و احداث سد بر روی رودخانه سرزه، از جمله مطالبات و مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای اسلامی بخش فین بود که استاندار هرمزگان به فرماندار بندرعباس و مدیرکل روستایی و شوراهای اسلامی استانداری دستور داد پس از بررسی موضوعات مطرح شده، نتیجه پیگیری را به منظور ابلاغ دستورات لازم به دستگاه های مجری به وی اعلام کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *