اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟ یک عامل عجیب که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

۱۱۲۹ بیمار مبتلا به کرونا هرمزگان در قرنطینه خانگی هستند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: اکنون از ۱۲۵ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است و ۱۱۲۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند.

بازخبر/دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، با اعلام هشدار به والدین در خصوص شیوع بیماری گوارشی همراه با تب در کودکان زیر ۵ سال، افزود: با توجه به شیوع بیماری گوارشی در برخی از مناطق روستایی و شهری شهرستان، از والدین خواست نسبت به بروز هر گونه بیماری گوارشی از جمله اسهال، استفراغ همراه با تب در کودکان خود هوشیار باشند.

وی اظهار کرد: به تازگی شاهد افزایش مراجعه کودکان زیر ۵ سال با شکایت اسهال همراه با تب هستیم که  در برخی موارد بی توجهی و مراجعه دیر هنگام مادران نگران کننده است.

نوروزیان بیان کرد: ضروری است والدین هر گونه بیماری گوارشی را در کودکان خود جدی گرفته و ضمن مراجعه به مرکز خدمات جامع سلامت، بهورز یا مراقب سلامت خود را از وضعیت کودک جهت پیگیری و ارایه مراقبت آگاه کنند.

وی تصریح کرد: در روزهای آتی پرسنل بهداشتی غربالگری تلفنی از وضعیت سلامتی کودکان زیر ۵ سال را خواهند داشت که نیازمند همکاری و ارایه اطلاعات صحیح از سوی والدین خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه حوزه سلامت با تلاش زیاد درصدد پیشگیری از شیوع ویروس کروناست، ادامه داد: از افرادی که احتمال می دهند به بیماری کرونا مبتلا شده اند و یا علایم این بیماری را دارند، خواست که خود را قرنطینه کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر عده ای بیماری را جدی نمی گیرند و به شرایط عادی زندگی خود ادامه می دهند، افزود: شیوع این بیماری با قطع شدن زنجیره انسانی متوقف می شود و این نیاز به همکاری مردم دارد و راه‌های پیشگیری و خود مراقبتی باید مورد توجه قرار گیرد.

نوروزیان تصریح کرد: هرچه قدر نیروهای عرصه سلامت با تلاش شبانه روزی خود سعی در کنترل بیماری داشته باشند تا زمانی که مردم همراهی خود را بر ماندن در خانه و رعایت موازین بهداشتی نشان ندهند موفق به کنترل بیماری نخواهیم شد.

وی با بیان اینکه شمار جانباختگان مبتلا به کرونا در هرمزگان به ۹۹۳ نفر رسید، خاطرنشان کرد: اکنون از ۱۲۵ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، ۳۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بستری هستند و حال ۱۰ نفر از آن‌ها وخیم است و ۱۱۲۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *