ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10
معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران هشدار داد

افزایش ابتلا به کرونا در ۲ رده سنی/نتیجه عادی انگاری‌ها تا دو هفته دیگر

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران ضمن ابراز نگرانی از بروز موچ چهارم کرونا از اواسط بهمن ماه در کشور، گفت: اینکه مردم فکر کنند که میزان بیماری بسیار کم شده و بیماری عملا از بین رفته، تصوری واقعا خطرناک است.

   بازخبر/دکتر نادر توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، باره وضعیت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان تهران، گفت: در چند روز اخیر با توجه به اینکه محدودیت‌ها برداشته شده است، طبیعتا به نظر می‌رسد که این موضوع ممکن است افزایش موارد ابتلا و مراجعه را ایجاد کند. معمولا افزایش بار مراجعه و بیماری دو هفته بعد از انجام رفتارهای پرخطر ایجاد می‌شود.

فاکتورهای نگران کننده برای بروز موج چهارم کرونا

وی با بیان اینکه افزایش آماری را در قسمت سرپایی شاهد بوده‌ایم و برخی بیمارستان‌ها در بخش سرپایی افزایش مراجعه داشته‌اند، افزود: دیروز هم تعداد فوتی‌ها در شهر تهران ۱۲ نفر در بیمارستان‌ها بوده است. منتها به نظر می‌رسد با توجه به چیزی که در سطح جامعه می‌بینیم که مراکز خرید بسیار شلوغ‌تر شدند و عملا در ساعات عصر و شب مقداری ترددها بیشتر شده است و موج سرما هم در حال حاضر در شهر تهران افزایش یافته است، بیانگر یکسری فاکتورهایی است که ما را نگران بروز موج چهارم بیماری در کشور می‌کند.

افزایش ابتلا به کرونا در کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال

توکلی با بیان اینکه در شرایط  فعلی اینکه مردم فکر کنند که میزان بیماری بسیار کم شده و بیماری عملا از بین رفته، تصوری واقعا خطرناک است، ادامه داد: از طرفی شاهد هستیم طی دو الی سه ماه اخیر، میزان بروز بیماری در کودکان و نوجوانان زیر ۲۰ سال هم بیشتر شده است که این هم خطر دیگری است. از طرفی بحث بازگشایی مدارس هم از سوی آموزش و پرورش مطرح شد؛ این‌ها چند عاملی هستند که این پیش‌بینی و پیشگویی را ایجاد می‌کنند که امکان اینکه آغاز موج چهارم بیماری را در اواسط بهمن ماه شاهد باشیم، وجود دارد و این موضوع بسیار خطرناک است؛ چراکه هنوز واکسیناسیون هم آغاز نشده است.

وی با بیان اینکه درست است که میزان فوتی‌هایمان نسبت به چند ماه گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: در حالی که اگر چند عاملی را که مطرح کردم، کنار یکدیگر قرار دهیم و از طرفی مردم هم توجه‌شان به این موضوعات جلب نشود، شرایط خوبی را ایجاد نمی‌کند و منجر به ایجاد مشکلاتی در آینده می‌شود.

نتیجه عادی انگاری ها تا ۲ هفته دیگر

توکلی با بیان اینکه در تعطیلات اخیر موج سفرها را به استان‌های شمالی و جنوبی کشور شاهد بودیم، گفت: دیدیم که به عنوان مثال در ورودی جزایر جنوبی کشور، تجمع بسیار زیادی بود. قاطعانه می‌توان گفت که اکثر ابتلاها در سطح جامعه، ناشی از رفتارهای پرخطر درون خانواده، درون دوستان و آشنایان و… است و این جمع‌ها بیشترین عامل خطر ابتلا به کرونا است. در عین حال بسیاری از بیمارانی هم که فوت می‌کنند، متاسفانه دیر به بیمارستان مراجعه می‌کنند. البته تجربه و هماهنگی در کادر درمان نسبت به قبل برای درمان بیماران کرونایی بیشتر شده است، اما این موضوع دلیل بر عدم رعایت مردم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه نباید از موج چهارم بیماری غافل شویم، گفت: نتیجه عادی انگاری‌ها را دو هفته بعد از رفتارهای پرخطر خواهیم دید.

توکلی درباره وضعیت بیماری در کودکان و نوجوانان، گفت: البته در این رده سنی شدت بیماری بیشتر نیست، اما مساله‌ای که وجود دارد، افزایش ابتلا در این رده سنی است و خطرش این است که این افراد می‌توانند ویروس به افراد سنین بالاتر منتقل کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *