ده معضل اصلی آموزشی حوزه فناوری اطلاعات از زبان محمد نصیری توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10

تمام جنگل‌ها و سواحل هرمزگان تا پایان سال سنددار می‌شوند

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشوراعلام کرد: تمام جنگل‌ها و سواحل استان هرمزگان تا پایان سال سنددار می شوند.

   بازخبر/به گزارش ایسنا دکتر مسعود منصور در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان گفت: بالغ بر ۸۴۰۰ سازه آبخیزداری در هرمزگان احداث شده که حدود ۶۰۴۰ مورد از این سازه‌ها در منطقه بشاگرد هستند.

وی افزود: امروز نقش سازه‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی و اشتغالزایی برکسی پوشیده نیست.

منصور گفت: ۵/۵ میلیون هکتار از سطح هرمزگان سیل‌خیز است و ۶ میلیون هکتار از اراضی مستعد فرسایش آبی هستند که با تمام تلاش‌ها و اقدامات انجام شده فقط در وسعت ۸۶۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده است بنابراین علیرغم کاهش بودجه امسال تلاش کردیم استان هرمزگان را به لحاظ اهمیت موضوع سیل در اولویت قرار دهیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها افزود: هرمزگان دارای ۴۵ هزار هکتار جنگل دست‌کاشت و ۹ میلیون اصله حرا و در نوع خود بی نظیر است.

تأکید استاندار بر ضرورت توجه ویژه به آبخیزداری

فریدون همتی – استاندار هرمزگان – نیز در این نشست با اشاره به ثمرات اجرای پروژه‌های آبخیزداری خاطرنشان کرد: هم و غم مان را باید بر مهار آب‌ها و آبخیزداری بگذاریم. در حوزه آبخیزداری کارهای بزرگی انجام شده که رضایت مردم را در تمام مناطق به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها، همتی گفت: آبخیزداری زودبازده و تاثیر سریعی بر منابع طبیعی می‌گذارد و منافع آن برای مردم و دولت غیرقابل انکار است و انتظار است کمیسیون کشاورزی توجه ویژه‌ای به آبخیزداری در استان داشته باشد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *